מיה מגנט וסיון לוטן | 3:41 דק׳
האשמת הקורבן ובינה מלאכותית
כולל מערך שיעור בנושא האשמת הקורבן ובינה מלאכותית
תקציר
מומלץ לכיתות ז'-ט'/י'-יב': בשיעור זה נתמקד בדיפ פייק ובהאשמת הקורבן בעידן הדיגיטלי. בעידן שבו הטכנולוגיה מתקדמת במהירות אנחנו נתקלים בכלים חדשניים שמאפשרים ליצור תוכן דיגיטלי מתוחכם במיוחד. אחד הכלים הללו הוא דיפ פייק (Deepfake– טכנולוגיה שמאפשרת "לזייף" סרטונים ותמונות כך שייראו אמיתיים לחלוטין). מצד אחד, מדובר בכלי עוצמתי שיכול לשמש ליצירת אומנות, לבידור ואפילו ללמידה. מצד שני, שימוש לרעה בטכנולוגיה הזו עלול לגרום לפגיעות חמורות באנשים, כמו הפצת מידע שקרי או יצירת סרטונים שמציגים מישהו בצורה שאינה תואמת את המציאות. נושא נוסף שנדבר עליו היום הוא האשמת הקורבן – תופעה שבה אנשים שנפגעו מקבלים ביקורת או אשמה על מה שקרה להם, במקום שמי שפגע בהם יישא באחריות. כאשר דיפ פייק משמש ליצירת תוכן מזויף ומזיק, הנפגעים עלולים להתמודד לא רק עם הפגיעה עצמה, אלא גם עם תגובות מהסביבה שמאשימות אותם במקום לתמוך בהם. חשיפה למדיה החברתית ולתכנים דיגיטליים היא חלק בלתי נפרד מחייהם של בני ובנות הנוער, ולכן חשוב מאוד שנבין את האחריות שלנו כמשתמשים – איך לזהות תוכן מזויף, איך להימנע מהפצתו ומהן ההשלכות שיש לה על אנשים אחרים. הכיתה תדון בתופעות אלה ותלמד כיצד אפשר למנוע יצירה והפצה של דיפ פייק. אפשר להשתמש בשיעור זה כדי לעודד למידה חברתית־רגשית (SEL) בתחום של ניהול עצמי וקבלת החלטות אחראית. הערת המערכת: כדי להרחיב את השיח על שימוש מיטיב עם בינה מלאכותית ניתן להיעזר גם בשיעור "הסטורי שלנו – פגיעה מ־AI". כדי להרחיב את השיח על האשמת הקורבן ניתן להיעזר גם בשיעור "מי אשם?" #סיון לוטן #מיה מגנט #מיה מגנט וסיון לוטן #סיון לוטן ומיה מגנט #deep fake #דיפ פייק #הפשטה בai #הפשטה בבינה מלאכותית #ai #בינה מלאכותית #האשמת הקורבן #הטרדה מינית #הטרדה #הטרדה מינית והאשמת הקורבן #האשמת הקורבן ai #גלישה בטוחה #שבוע הגלישה הבטוחה #שבוע הגלישה הבטוחה במערכת החינוך #אינטרנט בטוח #הפצת תמונות #הפצת תמונות אינטימיות #מיניות #מי אשם
0תגובות