טלי ורסנו אייסמן | 6:58 דק׳
לחיות לצד המלחמה (ז׳-ט’/ י׳-י״ב)
כולל מערך שיעור בנושא התמודדות רגשית בשגרת חירום
תקציר
מומלץ לכיתות ז׳-יב׳. רצף החיים של תלמידי ותלמידות ישראל נקטע ב־7.10 בעקבות מתקפת הפתע על ישראל שהובילה לפתיחת מלחמת "חרבות ברזל". בימים אלה, שבהם עדיין מתנהלת מלחמה, מערכת החינוך חוזרת לפעילות בהדרגה. החזרה לרצף החיים חשובה ביותר לבריאות הנפשית, אך לא פשוטה. בשיעור זה ניתן קצת כלים להתמודדות עם הלחץ, עם השגרה בצל המלחמה והסיטואציה החדשה שנוצרה. #אזעקה #פיקוד העורף #נשימות #מיינדפולנס #חשיבה חיובית
שיעורים מומלצים בנושא
מעורבות חברתית - בדרכו של עומרי שורץ ז״ל
מותאם לכיתות ד׳-יב׳. מעורבות ואחריות חברתית הן אבני יסוד חיוניות לבניית חברה בריאה ומתפקדת. חשיבותן נובעת מהעובדה שהן מטפחות תחושת שייכות, סולידריות וערבות הדדית בין חברי קבוצה וקהילה. במהלך השיעור, התלמידים והתלמידות יכירו את סיפורו האישי של עומרי שורץ ז"ל, שנהרג במלחמת "חרבות ברזל". במהלך חייו עומרי היה פעיל חברתי והתנדב רבות במסגרות שונות מתנועת נוער ועד שנת שירות בקיבוץ בארי. דרך סיפורו יבחנו ויגדירו התלמידים והתלמידות מהי מעורבות ואחריות חברתית ואת האופן שיש ביכולתם להשפיע על סביבתם. #מערך שיעור על מעורבות חברתית #שנהיה ראויים להם #להיות ראויים לנופלים #שנה למלחמה #שנה ל-7.10 #שנה לשבעה באוקטובר #יום הזיכרון #יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל #ללכת בדרכו #ילד שמש #שנה למלחמה
הכנה לסיור באתר הזיכרון לחללי הנובה | דורון הרמן וליאת דותן
מומלץ לכיתות י׳-יב׳. ב־7.10.23 התקיים פסטיבל המוזיקה "נובה" בחניון רעים, אירוע שהפך לזירת טבח מחרידה שבה נרצחו 364 צעירים וצעירות ונחטפו 40 נוספים. באופן ספונטני הפך האתר למקום הנצחה מרגש ואותנטי המציג את סיפוריהם האישיים של הנרצחים והנחטפים באמצעות תמונות, מכתבים וחפצים אישיים שהותירו משפחות וחברים. שיעור זה נועד להכין את התלמידים והתלמידות לקראת הביקור באתר ההנצחה, ביקור שעלול לעורר רגשות עוצמתיים ומורכבים. #ליאת דותן #פסיכולוגית חינוכית #נובה #עוטף #7.10 #7 באוקטובר #הכנה לביקור במחנה רעים #מחנה רעים #נובה #רעים #בארי #ניר עוז #חטופים #נחטפו #הכנה
מורשתו של אלחנן קלמנזון (ז׳-ט’/ י׳-י״ב)
לכיתות ז׳-ט’, י׳-יב׳. ב־7 באוקטובר התרחשו אירועים דרמטיים שבהם אנשים מן היישוב הפכו לגיבורים בשל פעולותיהם האמיצות. יום זה הביא איתו מצבי חירום שבהם היה צורך לפעול באומץ רב כדי להגן על אחרים, לעזור למי שהיה נתון בסכנה ולהיאבק למען הקהילה והעם. בשיעור זה נתמקד בסיפור גבורה אחד מאותו יום ונראה כיצד אנשים הפגינו אומץ לב כדי לסייע לאזרחי המדינה. נדבר על תחושת השייכות שלהם למשפחה ולעם, שחיזקה אותם ונתנה להם את הכוח להיות אמיצים, ועל כך שהסיפור שלהם מחזק את התקווה שיחד העם שלנו מצליח להתגבר ולהתמודד גם בתקופות קשות. שיעור זה עוסק במודעות חברתית (SEL) – היכולת לגלות אמפתיה לאחרים, להבין נקודת מבט שונה ונורמות חברתיות ומוסריות של התנהגות, לזהות משאבים ולהישען עליהם. בתחום זה נכללים, בין השאר, מתן כבוד לאחרים, הקשבה, רגישות ואמפתיה לרגשות של אחרים ומשמעת עצמית. #חוסן #להיות ראויים להם #שנהיה ראויים להם #להיות ראויים לנופלים #חללי צה״ל #צה״ל #נופלים #נפל #חללים #זיכרון #אחדות #לכידות חברתית #יום הזיכרון #יום העצמאות #החיבור בין יום הזיכרון ליום העצמאות #עצמאות #מדינת ישראל #שירות צבאי #לכידות #לכידות חברתית #לוחם #קצין לוחם #לוחמים #מלחמה #לעשות למען האחר #שנה בצל מלחמה #יום הזיכרון הלאומי ל-7.10 #יום הזיכרון #7.10, 7 באוקטובר #7 לאוקטובר #אלחנן קלמנזון #מנחם קלמנזון #מוסד #גבורה אזרחית #אזרחים #צה״ל #בארי #עוטף #גיבור #גבורה #הצלה #שנה למלחמה
יום העצמאות בתקופת המלחמה
מערך שיעורמומלץ לכיתות א׳-ו׳. יום העצמאות הוא חג לאומי של המדינה. בחג זה נעודד את הזיקה והשייכות של התלמידים והתלמידות לארץ ישראל. השנה אנחנו מציינים את יום העצמאות בצל מלחמת "חרבות ברזל", ולכן החג מקבל משמעות חזקה, עוצמתית ורגישה יותר. במהלך השיעור נחבר את התלמידים והתלמידות למושג "עצמאות", נבדוק באילו תחומים אנחנו עצמאים, נברך על עצמאות המדינה ונחשוב יחד מה אנחנו רוצים לאחל למדינה, בייחוד בתקופת המלחמה, ומה נותן לנו תקווה וכוחות להתמודד עם קשיי התקופה. נעשה זאת באמצעות שירים המלווים את המדינה בתקופות שונות ושיתופים אישיים של התלמידים והתלמידות, ונחבר הכול יחד לסיום המאפשר אופטימיות וחיבור לכוחות בשירה משותפת. #יום העצמאות #יום הזיכרון #מעבר בין יום הזיכרון ליום העצמאות #עצמאות #מדינת ישראל #צה״ל #מלחמה #להיות עצמאי #חגי ישראל #זיקוקים #עצמאי #מלחמת חרבות הברזל #טקס הדלקת המשואות #משואה #יום חג #אקטואליה #חגי ישראל #חגים
0תגובות