תקציר
מותאם לכיתות ד׳-יב׳. האירועים עמם התלמידים מתמודדים מאז פרוץ המלחמה ב- 7 באוקטובר, ממשיכים להשפיע עליהם. תחושת הביטחון נפגעה ועדיין לא חזרה לגמרי. יש שונות בין בתי הספר הקשורים לגיל התלמידים, למיקום בית הספר ולעוצמת החשיפה של התלמידים למצב. המצב מעלה את הצורך לנהל שיח רגשי שיסייע לתלמידים בהתמודדות עם הקשיים ועם החזרה לשגרת למידה. בשאלון זה נוסחו היגדים העוסקים ברגשות, בחסרים, בקשיים שהמצב מעורר בתלמידים, בדרכים להתמודדות עם מצבי לחץ, בכוחות הנתפסים כמסייעים להתמודדות, בתחושה שיש להם כתובת לדבר ובתחושת התקווה שהם מחזיקים. השאלון, שיצרה חנה שדמי, נותן מפה כיתתית להיגדים אלה ועיקרו הזמנה של המורה לדבר על התוצאות של השאלון, לשאול שאלות פתוחות המזמינות תובנה אישית ותובנה כיתתית אודות החוויה ואודות ההתמודדות איתה. השאלון יכול להיות גם בבחינת משוב לשיחות שנעשו בכיתות במהלך תקופת המלחמה. #שגרת חירום #מלחמה #חרבות הברזל #שיח רגשי חברתי #אקלים כיתתי #התמודדות עם פחד #התמודדות עם לחץ #שיח ייעוצי #אקלים רגשי חברתי #sel
0תגובות