על מנת לצפות בתוכן זה יש להתחבר למערכת
א׳-יב׳
גשר מאח"ד- מה עוזר לי כשקשה
כולל מערך שיעור בנושא חוסן
תקציר
מערך שיעור זה נועד להכיר לכיתה את מודל גש"ר מאח"ד- מודל להתמודדות במצבי משבר ולחץ. מודל זה עוסק בסגנונות התמודדות שונים של הפרט בזמן משבר. ההנחה במודל זה שבכל אדם טמון פוטנציאל להתמודדות. ניתן לזהות בכל אדם סגנון התמודדות הייחודי לו או מספר סגנונות התמודדות ייחודיים . ניתן לאתר מספר דפוסים, שפות, סגנונות התמודדות שבני אדם פועלים כאשר הם מתמודדים עם מצב לחץ, משבר, אי וודאות, אסון, וסכנה. גש"ר מאח"ד- גוף שכל רגש מערכת אמונות חברתי דמיון. מודל זה פותח על ידי "המרכז לשעת חירום" על ידי להד, מ. ואילון, ע.
שיעורים מומלצים בנושא
הזדמנות להתרגש, להחזיק את התקווה ולחזק את החוסן (ז׳-יב׳) | ליאת דותן
מומלץ לכיתות ז׳-יב׳. מדובר בנושא רגיש, לכן אנו ממליצים לצפות בסרטון לפני השיעור ובמידת הצורך להתייעץ עם יועצת בית הספר. שיבת החטופים מזמנת לכולנו התרגשות שיכולה לבוא לידי ביטוי בסערה של רגשות. אם נשאל תלמידים ותלמידות מה הם מרגישים, הם יתקשו לבחור רגש אחד ואף יסבירו שהם חווים לפעמים רגשות סותרים. הם גם שמחים שהחטופים והחטופות עומדים לחזור, אך יבטאו גם פחד ומועקה ממצבם. הם יכולים להרגיש הקלה ושמחה לאור שחרור החטופים והחטופות, לצד כעס ודאגה מתנאי העִסְקָה ומשחרור מחבלים. הם יכולים להרגיש עצב ואכזבה על כך שלא כל החטופים והחטופות יחזרו בחיים, אבל לשמוח עם המשפחות שגופת ילדיהן חוזרת לארץ, ויהיה להן קבר שיוכלו לפקוד. ניהול שיח רגשי בכיתה במציאות מורכבת כל כך יאפשר לתלמידים ולתלמידות לזהות, לבטא ולשתף איך הם מרגשים, להבחין במנעד רחב של רגשות שעולים ובעוצמתם, לנרמל ולתקף אותם וללמוד כיצד להתמודד איתם. מרכיב מרכזי בהתאוששות מהמשבר הוא תפיסת התקווה שמסמנת יעדים ודרכים להתאוששות ולהתמודדות עם המשבר. מרכיב נוסף בהתמודדות ובחיזוק החוסן האישי והלאומי הוא הבנת החשיבות של ערכים כמו ערבות הדדית, לכידות חברתית ומעורבות חברתית. שאלות כמו "מה גורם לחיזוק החוסן הלאומי?" "באילו מצבים הוא עלול להיפגע?" "איך מנהלים שיח הוגן ומוגן במצבים קונפליקטואליים?" "איך כל אחד ואחת מאיתנו יכולים לתרום לחוסן הלאומי?" יעוררו שיח ערכי שחשוב לקיימו בכיתה. #חוסן #חטופים #החזרת החטופים #עסקת החטופים #אקטואליה #אקטואליה ומועדים #חטופות #תקווה #לכידות
הזדמנות להתרגש, להחזיק את התקווה ולחזק את החוסן (ד׳-ו׳) | ליאת דותן
מומלץ לכיתות ד׳-ו׳. שיבת החטופים מזמנת לכולנו התרגשות שיכולה לבוא לידי ביטוי בסערה של רגשות. אם נשאל תלמידים ותלמידות מה הם מרגישים, הם יתקשו לבחור רגש אחד ואף יסבירו שהם חווים לפעמים רגשות סותרים. הם גם שמחים שהחטופים והחטופות עומדים לחזור, אך יבטאו גם פחד ומועקה ממצבם. הם יכולים להרגיש הקלה ושמחה לאור שחרור החטופים והחטופות, לצד כעס ודאגה מתנאי העִסְקָה ומשחרור מחבלים. הם יכולים להרגיש עצב ואכזבה על כך שלא כל החטופים והחטופות יחזרו בחיים, אבל לשמוח עם המשפחות שגופת ילדיהן חוזרת לארץ, ויהיה להן קבר שיוכלו לפקוד. ניהול שיח רגשי בכיתה במציאות מורכבת כל כך יאפשר לתלמידים ולתלמידות לזהות, לבטא ולשתף איך הם מרגשים, להבחין במנעד רחב של רגשות שעולים ובעוצמתם, לנרמל ולתקף אותם וללמוד כיצד להתמודד איתם. מרכיב מרכזי בהתאוששות מהמשבר הוא תפיסת התקווה שמסמנת יעדים ודרכים להתאוששות ולהתמודדות עם המשבר. מרכיב נוסף בהתמודדות ובחיזוק החוסן האישי והלאומי הוא הבנת החשיבות של ערכים כמו ערבות הדדית, לכידות חברתית ומעורבות חברתית. שאלות כמו "מה גורם לחיזוק החוסן הלאומי?" "באילו מצבים הוא עלול להיפגע?" "איך מנהלים שיח הוגן ומוגן במצבים קונפליקטואליים?" "איך כל אחד ואחת מאיתנו יכולים לתרום לחוסן הלאומי?" יעוררו שיח ערכי שחשוב לקיימו בכיתה. מערך השיעור יעלה בהמשך #עסקת חזרת החטופים #חוסן #חיזוק החוסן #תקווה #גשר מאחד #גש״ר מאח״ד #חטופים #חטופות #חזרת החטופים #עסקה #מלחמת חרבות הברזל #עסקת החזרת החטופים #עסקת חטופים #שחרור החטופים #מלחמת #הסכם #מחכים לכם בבית #מערך שיעור על החזרת החטופים
הזדמנות להתרגש, להחזיק את התקווה ולחזק את החוסן (א׳-ג׳) | ליאת דותן
מומלץ לכיתות א׳-ג׳. שיבת החטופים מזמנת לכולנו התרגשות שיכולה לבוא לידי ביטוי בסערה של רגשות. אם נשאל תלמידים ותלמידות מה הם מרגישים, הם יתקשו לבחור רגש אחד ואף יסבירו שהם חווים לפעמים רגשות סותרים. ניהול שיח רגשי בכיתה במציאות מורכבת כל כך יאפשר לתלמידים ולתלמידות לזהות, לבטא ולשתף איך הם מרגשים, להבחין במנעד רחב של רגשות שעולים ובעוצמתם, לנרמל ולתקף אותם וללמוד כיצד להתמודד איתם. מרכיב מרכזי בהתאוששות מהמשבר הוא תפיסת התקווה שמסמנת יעדים ודרכים להתאוששות ולהתמודדות עם המשבר. מרכיב נוסף בהתמודדות ובחיזוק החוסן האישי והלאומי הוא הבנת החשיבות של ערכים כמו ערבות הדדית, לכידות חברתית ומעורבות חברתית. מערך שיעור זה נועד להכיר לכיתה את מודל גש"ר מאח"ד, מודל להתמודדות במצבי משבר ולחץ. מודל זה עוסק בסגנונות התמודדות שונים של הפרט בזמן משבר. ההנחה במודל זה היא שבכל אדם טמון פוטנציאל להתמודדות. ניתן לזהות בכל אדם סגנון התמודדות הייחודי לו או כמה סגנונות התמודדות ייחודיים. ניתן לאתר כמה דפוסים, שפות או סגנונות התמודדות שבני אדם פועלים לפיהם כאשר הם מתמודדים עם מצבי לחץ, משבר, אי ודאות, אסון או סכנה. גש"ר מאח"ד – גוף, שכל, רגש, מערכת אמונות, חברה, דמיון. מודל זה פותח על ידי עפרה איילון ומולי להד עבור "המרכז לשעת חירום". מטרת השיעור היא לחבר את הכיתה לעוגנים ולמשאבים אישיים כדי לחזק את החוסן של כל תלמיד ותלמידה ולתת להם כלים שבהם יוכלו להשתמש ברגעי משבר, חרדה או לחץ. #חטופים #חטופות #חזרת החטופים #עסקה #מלחמת חרבות הברזל #עסקת החזרת החטופים #עסקת חטופים #שחרור החטופים #מלחמת #הסכם #מחכים לכם בבית #מערך שיעור על החזרת החטופים #חוסן #חוסן נפשי
מחיים את השפה העברית (א׳-ד׳)
מומלץ לכיתות א׳-ד׳. יום השפה העברית מצוין בכל שנה בכ"א בטבת, יום הולדתו של אליעזר בן יהודה (1858–1922). התאריך נקבע בחוק בשנת 2013 על ידי הכנסת במטרה לחזק את מעמדה של השפה העברית בחברה הישראלית ולהעלות את המודעות לחשיבותה. קביעת המועד ביום הולדתו של אליעזר בן יהודה אינה מקרית, שכן הוא נחשב מחיה השפה העברית, זה שבזכות פועלו הנחוש הפכה העברית משפת קודש לשפה מדוברת ושימושית. ביום זה מתקיימות פעילויות חינוכיות במוסדות החינוך, באקדמיה ללשון העברית ובמוסדות תרבות שונים ברחבי הארץ, במטרה לחגוג את התחייה המופלאה של השפה העברית ואת עובדת היותה שפה חיה ומתפתחת. עורכת תוכן: יפעת טאו; תסריט: שחר סיטנר; בימוי: יוני חרל״פ; הפקה: שמי מנדל וקנדלה פינטו; צילום: עידן קורדובי; סאונד: כפיר שי; עריכת סאונד: אוהד סטמטי; עריכת וידיאו: רועי רשיש; ארט דיירקטור: אריאל צרור; שחקנים: גל שלום שלהב אהרונוביץ׳, ליהיא מבל, תום גורדון; ייעוץ לתסריט: טלי קובלסמן, חנה שדמי, ליאת דותן וסיון לוטן; כתיבת המערך: סיון שוסטרמן. #אליעזר בן יהודה #יום השפה העברית #מחיה השפה העברית #עברית #ישראל #שפה #מילים #סלנג #בן יהודה #הכנה לחיים #מיומנויות חיים #כ״ט בנובמבר #מערך שיעור שפה #שיעור שפה #שיעור עברית #שיעור מקצועי #שיעור שפה #מיוחד לשיעור שפה #שפה
1תגובות / 4