על מנת לצפות בתוכן זה יש להתחבר למערכת
א׳-יב׳
גשר מאח"ד- מה עוזר לי כשקשה
כולל מערך שיעור בנושא חוסן
תקציר
מערך שיעור זה נועד להכיר לכיתה את מודל גש"ר מאח"ד- מודל להתמודדות במצבי משבר ולחץ. מודל זה עוסק בסגנונות התמודדות שונים של הפרט בזמן משבר. ההנחה במודל זה שבכל אדם טמון פוטנציאל להתמודדות. ניתן לזהות בכל אדם סגנון התמודדות הייחודי לו או מספר סגנונות התמודדות ייחודיים . ניתן לאתר מספר דפוסים, שפות, סגנונות התמודדות שבני אדם פועלים כאשר הם מתמודדים עם מצב לחץ, משבר, אי וודאות, אסון, וסכנה. גש"ר מאח"ד- גוף שכל רגש מערכת אמונות חברתי דמיון. מודל זה פותח על ידי "המרכז לשעת חירום" על ידי להד, מ. ואילון, ע.
שיעורים מומלצים בנושא
חירות, זיכרון ועצמאות (על יסודי)
חנה שדמי, יועצת בכירה לסייף סקול: ״לֹא לִטְבֹּעַ / לְהֵאָחֵז בֵּעָנָף הַקָּרוֹב / ... / לִבְחֹר הֵיטֵב.../ שֶׁיַּחְזִיק אֶת מִשְׁקַל הַנֶּפֶשׁ / לְאֹרֶךְ זְמַן / וּבְשׁוךְ סְעָרָה / לְגַלּוֹֹת שֶׁאַת גֶּזַע" (עידית ברק, "להיאחז בענף הקרוב"). בתקופה זו נציין ארבעה מועדים חשובים בלוח השנה היהודי והישראלי: פסח, יום השואה, יום הזיכרון ויום העצמאות. למרות ההבדלים ביניהם, הם קשורים עמוקות מבחינה היסטורית, ערכית ורגשית. האירועים עוסקים בקשר בין זיכרון והמשכיות, במסע מעבדות לחירות, משואה לתקומה, מכאב לתקווה. הם מחברים את עברו של העם עם ההווה והעתיד ומהווים תזכורת לכוחו ולעמידותו של העם במצבים קשים. המועדים הללו, שמסמלים זיכרון, כאב, חירות, תקומה ואחדות לאומית, מקבלים משמעות מחודשת לנוכח המציאות בישראל מאז אותה שבת שחורה. החטופים והחטופות בשבי חמאס מזכירים לנו את משמעותה והיעדרה של חירות. הצורך להתייצב יחד מול אויבים שמאיימים על קיומה של המדינה מדגיש שוב את הצורך להתאחד כתנאי לחוסנה של החברה הישראלית וליכולתה לעמוד באתגרים הניצבים לביטחונה. השיר של עידית ברק, "להיאחז בענף הקרוב", מזכיר לנו את הצורך להיאחז בתקופות של סערה ולגלות את החוזקות שלנו, חוזקות של גזע. מצורפים אירועי החודש עם הסרטונים והמערכים הרלוונטיים לשימושכם. #יום הזיכרון #יום העצמאות #יום השואה#יום הזיכרון לשואה ולגבורה #יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל #פסח #יצירת מצריים #חג הפסח #יציאה מעבדות לחירות #אנטישמיות #ניצול שואה #שורד שואה #אליאנה תדהר #סרטון לטקסים #שנהיה ראויים להם #להיות ראויים לנופלים #ידין גלמן #נצר שמחי #עדן נמרי #זיכרון בסלון #לייב זיכרון בסלון #שיר פרפר #שיר מספר #מומלצי חודש אפשרי
חירות, זיכרון ועצמאות (יסודי)
חנה שדמי, יועצת בכירה לסייף סקול: ״לֹא לִטְבֹּעַ / לְהֵאָחֵז בֵּעָנָף הַקָּרוֹב / ... / לִבְחֹר הֵיטֵב.../ שֶׁיַּחְזִיק אֶת מִשְׁקַל הַנֶּפֶשׁ / לְאֹרֶךְ זְמַן / וּבְשׁוךְ סְעָרָה / לְגַלּוֹֹת שֶׁאַת גֶּזַע" (עידית ברק, "להיאחז בענף הקרוב"). בתקופה זו נציין ארבעה מועדים חשובים בלוח השנה היהודי והישראלי: פסח, יום השואה, יום הזיכרון ויום העצמאות. למרות ההבדלים ביניהם, הם קשורים עמוקות מבחינה היסטורית, ערכית ורגשית. האירועים עוסקים בקשר בין זיכרון והמשכיות, במסע מעבדות לחירות, משואה לתקומה, מכאב לתקווה. הם מחברים את עברו של העם עם ההווה והעתיד ומהווים תזכורת לכוחו ולעמידותו של העם במצבים קשים. המועדים הללו, שמסמלים זיכרון, כאב, חירות, תקומה ואחדות לאומית, מקבלים משמעות מחודשת לנוכח המציאות בישראל מאז אותה שבת שחורה. החטופים והחטופות בשבי חמאס מזכירים לנו את משמעותה והיעדרה של חירות. הצורך להתייצב יחד מול אויבים שמאיימים על קיומה של המדינה מדגיש שוב את הצורך להתאחד כתנאי לחוסנה של החברה הישראלית וליכולתה לעמוד באתגרים הניצבים לביטחונה. השיר של עידית ברק, "להיאחז בענף הקרוב", מזכיר לנו את הצורך להיאחז בתקופות של סערה ולגלות את החוזקות שלנו, חוזקות של גזע. מצורפים אירועי החודש עם הסרטונים והמערכים הרלוונטיים לשימושכם. #יום הזיכרון #יום העצמאות #יום השואה#יום הזיכרון לשואה ולגבורה #יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל #פסח #יצירת מצריים #חג הפסח #יציאה מעבדות לחירות #אנטישמיות #ניצול שואה #שורד שואה #אליאנה תדהר #סרטון לטקסים #שנהיה ראויים להם #להיות ראויים לנופלים #ידין גלמן #נצר שמחי #עדן נמרי #זיכרון בסלון #לייב זיכרון בסלון #שיר פרפר #שיר מספר #מומלצי חודש אפשרי
משואה לתקומה ולתקווה- רציתי להיות פרפר (ז׳-ט׳/י׳-יב׳)
מומלץ לכיתות ז׳-ט׳/ י׳-יב׳. יום הזיכרון לשואה ולגבורה הוא יום שבו אנחנו זוכרים את הקורבנות ומביעים כבוד לזכרם. השואה היא אירוע היסטורי קשה ומכאיב שבו נרצחו מיליוני יהודים על ידי הנאצים. בשיעור זה נשמע את סיפורה של חנה גפרית, שהייתה ילדה בתקופת השואה. בעדותה היא מספרת על הקשיים וגם על הכוחות והכלים שעזרו לה להתמודד. כיום, 80 שנה מתום מלחמת העולם השנייה, אנחנו חיים במדינת ישראל. אומנם אנחנו עוברים ימים קשים ותקופה מורכבת, אבל יש לנו בית. סיפורה של חנה וזיכרון השואה הם הזדמנות עבורנו כחברה לחשוב איך אנחנו רוצים שהבית הזה שלנו ייראה ואיך נוכל להפוך את החברה שלנו למקום טוב, מלוכד, סובלני ובטוח יותר. נתייחס לקידום ערכים של עזרה לאחר, לכידות חברתית, סובלנות, שייכות וביטחון בכיתה ובמדינת ישראל. שיעור זה עוסק בלמידה חברתית־רגשית (sel) בתחום של מעורבות רגשית, אמפתיה, זיהוי חוזקות ואחריות אתית. #זיכרון בסלון #זיכרון #יום השואה #שואה #חנה גופרית #אליאנה תדהר #דורון הרמן #פרפר #עדות #ניצולת שואה #שורדת שואה #ניצולים #רציתי להיות פרפר #פרפר #זיכרון בסלון וסייף סקול #יום השואה #שואה #משואה לתקומה
משואה לתקומה ולתקווה - רציתי להיות פרפר (ד׳-ו׳)
מומלץ לכיתות ד׳-ו׳. יום הזיכרון לשואה ולגבורה הוא יום שבו אנחנו זוכרים את הקורבנות ומביעים כבוד לזכרם. השואה היא אירוע היסטורי קשה ומכאיב שבו נרצחו מיליוני יהודים על ידי הנאצים. בשיעור זה נשמע את סיפורה של חנה גפרית, שהייתה ילדה בתקופת השואה. בעדותה היא מספרת על הקשיים וגם על הכוחות והכלים שעזרו לה להתמודד. כיום, 80 שנה מתום מלחמת העולם השנייה, אנחנו חיים במדינת ישראל. אומנם אנחנו עוברים ימים קשים ותקופה מורכבת, אבל יש לנו בית. סיפורה של חנה וזיכרון השואה הם הזדמנות עבורנו כחברה לחשוב איך אנחנו רוצים שהבית הזה שלנו ייראה ואיך נוכל להפוך את החברה שלנו למקום טוב, מלוכד, סובלני ובטוח יותר. נתייחס לקידום ערכים של עזרה לאחר, לכידות חברתית, סובלנות, שייכות וביטחון בכיתה ובמדינת ישראל. שיעור זה עוסק בלמידה חברתית־רגשית (sel) בתחום של מעורבות רגשית, אמפתיה, זיהוי חוזקות ואחריות אתית. #זיכרון בסלון #זיכרון #יום השואה #שואה #חנה גופרית #אליאנה תדהר #דורון הרמן #פרפר #עדות #ניצולת שואה #שורדת שואה #ניצולים #רציתי להיות פרפר #פרפר #זיכרון בסלון וסייף סקול #יום השואה #שואה #משואה לתקומה
1תגובות / 4