17/10/23 | 51:15 דק׳
חזקים ביחד: זום עם אנה זק
תקציר
חזקים ביחד: במהלך המלחמה מידי יום ליאת דותן נפגשת לשיחה מעניינת. והפעם: אנה זק.
שיעורים מומלצים בנושא
החזרת החטופים שאינם בחיים | ליאת דותן
נדרש ליווי ייעוצי לכיתות ז'-ט'/ י'-יב': תהליך השבתם של החטופים משבי החמאס לחיק משפחותיהם מעורר שמחה והתרגשות לצד רגשות של מתח, עצב ואובדן. ככל שעובר הזמן אנו עדים למראות קשים יותר וקורעי לב, המעידים על התעללות והתנאים הקשים בהם הוחזקו החטופים, תמונות המחזירות את הטראומה הלאומית של ניצולי שואה ששוחררו בסיום מלחמת העולם השניה. חלק מהחטופים אינם בין החיים ובצד ההקלה שגופותיהם מוחזרות לארץ ולמשפחות יהיה קבר שיוכלו לפקוד, עשויים להתעורר רגשות קשים של כעס, עצב, אובדן ואף תחושת השפלה. מנעד הרגשות הרחב ועוצמתם, עשויים לגרום לטלטלה רגשית הן בקרב התלמידים והן בקרב המבוגרים המשמעותיים, ההורים וצוותי החינוך. לנוכח המציאות המורכבת, יש חשיבות רבה לניהול שיח רגשי בנושא, שיוכל לסייע לתלמידים לארגן את האירועים ולווסת את החוויה הרגשית שלהם ואת התגובות שלהם למצב. #חטופים #החזרת החטופים #גופות #החזרת גופות #חטופים #500 ימים #חוסן #תקווה#מלחמה
חשיפה לסרטונים קשים | סיון לוטן
ֿמומלץ כיתות ז'-יב'. מרגע שהתחילה המלחמה ב7.10.23, החלו להיות מופצים סרטוני זוועות ממעשי הטרור שהתרחשו בעוטף עזה. בני הנוער חשופים וחשופות עוד יותר, מכיוון שהם צורכים את עיקר המידע שלהם ברשתות החברתיות. בשל הסקרנות שמאפיינת גילאים אלו, והמודעות הנמוכה לסכנה שבצפיה - בני נוער בסכנה רבה יותר לחשיפה לתכנים קשים. בואו נדבר על זה איתם! בסרטון זה עו"ס סיון לוטן מדברת על האחריות האקטיבית של הנוער מול התכנים שמפורסמים מעלה את המודעות להשפעות הצפייה עליהןם. #צפיה בסרטונים קשים #סרטון דובר צה״ל #פייק ניוז #מלחמה #טרור #חודש למלחמה #חשיפה לסרטונים #בני נוער #רשתות חברתיות #וואצטאפ #אינסטגרם #טלגרם
מה נשמע- אפשר להרגיש הכל (גם במלחמה) | רומי קמחי
מומלץ לכיתות א׳-ו׳: סדרת מה נשמע? מומלץ לפתוח ככה את היום או את השבוע, בכל פרק סוגיה אחרת שתפתח את היום לכיתה בצורה מיטבית, עם נושא רגשי חברתי לדון עליו, וגם לפעמים פשוט להתחיל את היום בחיוך:) והפעם - בשגרת המלחמה, הילדים והגם אנחנו מרגישים את כל קשת הרגשות - כעס, פחד, עצב אבל גם מותר להיות שמחים ולהנות מרגעים קטנים. בפרק הזה, נדבר על זה שאפשר להרגיש את כל קשת הרגשות. כתיבה וייעוץ חינוכי: טלי קובלסמן; ייעוץ חינוכי: חנה שדמי, ייעוץ פסיכולוגי חינוכי: ליאת דותן #מלחמה #מלחמת חרבות הברזל #חברים #חברות #רגשות #אקלים כיתה #אקלים רגשי חברתי #פחד #כעס #שמחה #ביישנות
מפינוי לתקומה - אריק אזולאי | חנה שדמי
סדנת ניהול בחירום זו הופקה בשיתוף עם רשת אמי״ת ועיריית שדרות הסיפור של אריק אזולאי הוא סיפור של הקמת בית ספר "הרואה" לתלמידים ולתלמידות שפונו משדרות לאילת. אריק מספר שהתבקש להקים מרחב חינוך במלון, והוא התעקש שמרחב חינוך יכול להתקיים רק במסגרות בית ספר אחר. הסיפור נוגע במתח שבין התנהלות המאופיינת כ"ברוש" לבין התנהלות ארגונית המתוארת כ"להבה". הדיאלוג המתקיים בין ברוש ללהבה לקוח מתוך שירה של זלדה, "שני יסודות". השיר משקף שני יסודות נפשיים של האדם. הברוש מייצג התנהלות מסודרת על פי כללים, על פי המוכר, הימנעות מניסיון לנהל משהו שלא מוכר, היעדר מוכנות להגמיש את התפיסה. השיר של זלדה מציע לחפש אצל כל אחד ואחת את שני היסודות, גם אם הם לא נראים. הסיפור של אריק אזולאי מתכתב עם הסיפור של עידית, שהקימה מרחב חינוך בים המלח. #סדנת ניהול #קורס מנהלים #ניהול בחירום #שדרות #אמית #אמי״ת #רשת אמית #שיעור פתוח #ברוש #להבה #מגדלורים #ברוש ולהבה #תרגום עברית ואנגלית #אנגלית #עברית #מורים #סדנת #סדנה #סדנת צוות
5תגובות / 5