על מנת לצפות בתוכן זה יש להתחבר למערכת
חזקים ביחד: לוח משדרי לייב
תקציר
הלו״ז השבועי של סייף סקול, מתעדכן מידי שבוע
שיעורים מומלצים בנושא
החזרת החטופים שאינם בחיים | ליאת דותן
נדרש ליווי ייעוצי לכיתות ז'-ט'/ י'-יב': תהליך השבתם של החטופים משבי החמאס לחיק משפחותיהם מעורר שמחה והתרגשות לצד רגשות של מתח, עצב ואובדן. ככל שעובר הזמן אנו עדים למראות קשים יותר וקורעי לב, המעידים על התעללות והתנאים הקשים בהם הוחזקו החטופים, תמונות המחזירות את הטראומה הלאומית של ניצולי שואה ששוחררו בסיום מלחמת העולם השניה. חלק מהחטופים אינם בין החיים ובצד ההקלה שגופותיהם מוחזרות לארץ ולמשפחות יהיה קבר שיוכלו לפקוד, עשויים להתעורר רגשות קשים של כעס, עצב, אובדן ואף תחושת השפלה. מנעד הרגשות הרחב ועוצמתם, עשויים לגרום לטלטלה רגשית הן בקרב התלמידים והן בקרב המבוגרים המשמעותיים, ההורים וצוותי החינוך. לנוכח המציאות המורכבת, יש חשיבות רבה לניהול שיח רגשי בנושא, שיוכל לסייע לתלמידים לארגן את האירועים ולווסת את החוויה הרגשית שלהם ואת התגובות שלהם למצב. #חטופים #החזרת החטופים #גופות #החזרת גופות #חטופים #500 ימים #חוסן #תקווה#מלחמה
לצמוח מתוך הקושי (ג'-ו') | יוגב מלכה וג'וליה שחר
מומלץ לכיתות ג׳-ו׳. לאורך החיים, וגם בתקופה הזאת, כולנו פוגשים אתגרים ומתמודדים עם קשיים בעוצמות שונות. האתגרים והקשיים מוציאים אותנו מאזור הנוחות המוכר, מאלצים אותנו להתאמץ כדי להשיג את המטרה שלנו. יוגב מלכה וג׳וליה שחר פגשו את תלמידי בית הספר יצחק נבון באור יהודה, לשיחה עם ההתמודדות שלהם עם הקושי, איך אפשר לצמוח מתוך הקשיים, ואילו כלים יש להתמודד עם קשיים. שיעור חשוב בתקופה הזאת, ובכלל. תודה מיוחדת לאגף החינוך אור יהודה על סיוע בהכנת הסרטון. #התמודדות עם קושי #הצלחה #כישלון #צמיחה מכישלון #אקלים כיתה #עזרה לחבר #שיתוף #שיתוף מבוגר #מבוגר משמעותי #חרם #יוגב מלכה #ג׳וליה שחר #שנה למלחמה
מפינוי לתקומה - שי שראל | חנה שדמי
מצב חירום לאומי מציב אתגרים רבים לארגונים רבים ומדגיש את הצורך בניהול ובניתוב גמיש של משאבים, של כוח אדם, של שינויים במהות התפקידים הקיימים והתאמתם לצורכי החירום. על תהליך קבלת החלטות ניהוליות בשגרה ובחירום משפיעים שלושה משתנים: האדם המחליט על אישיותו, נטיותיו וניסיונו, התפקיד של האדם והפעולות הנגזרות מהתפקיד, וההקשר הספציפי שבו מתרחשת הפעולה על מאפייניה הייחודיים. במצבי חירום, לרוב, ההקשר יהיה נתון ש"נופל" עלינו, והתפקידים שלנו ייגזרו מהצרכים שייווצרו בשטח. לפיכך, טרום מצב החירום עלינו להשקיע בפיתוח גמישות ובפיתוח היכולת להכיר את המתחים שבתוכם הוא פועל ואת והדרישה ממנו להתמקם, בהתאם להקשר, על הרצף התפקודי. שינוי התפקידים בהקשר של חירום הוא סוג של התארגנות מחדש ברצף שבין טרום משבר, תוך כדי משבר ואחרי המשבר (ביום שאחרי), והוא מבטא את השילוב בין מחויבות לאנשים ולעשייה במציאת פתרונות למצב. אחד הכלים הרלוונטיים לתפקוד בחירום הוא היכולת לנוע על הציר שבין קבלת החלטות מ"שוחות", כלומר בצמוד לאירועים המתרחשים, בקשיבות מלאה לאירועים העכשוויים, לעומת קבלת החלטות מ"המרפסת", כלומר מתוך מבט צופה פני עתיד שמתנתק במשהו מ"הכאן ועכשיו". שתי העמדות חשובות, והאתגר הוא לאמץ ולסגל דפוסי חשיבה פרדוקסלית – להחזיק בראש באופן מתמשך את שני הקטבים ששרויים במתח, להבין את הערך של כל אחד מהם, לפענח את יתרונותיו וחסרונותיו ולבחור לנוע ולהתמקם על המתח שבין הקצוות בצורה מושכלת, מודעת ונטועה בהקשר הרלוונטי. סיפורו של שי שראל שנע בין ניהול חווה חקלאית, ניהול מרחב חינוך, דאגה ועבודה עם הצוות שלו והחזרה לשדרות, ממחיש תנועה בין תפקידים שנוגעת במתח שבין "שוחה למרפסת". בחירום לא רק התפקידים שאנחנו לוקחים על עצמנו משתנים; גם הארגון שאנחנו עובדים בו משתנה, בטווח הקצר ולעיתים גם בטווח הארוך. סדנת ניהול בחירום זו הופקה בשיתוף עם רשת אמי״ת ועיריית שדרות #סדנת ניהול #קורס מנהלים #ניהול בחירום #שדרות #אמית #אמי״ת #רשת אמית #שיעור פתוח #ברוש #להבה #מגדלורים #ברוש ולהבה #תרגום עברית ואנגלית #אנגלית #עברית #מורים #סדנת #סדנה #סדנת צוות
מפינוי לתקומה- עידית דיין | חנה שדמי
את הסיפור של עידית ניתן יהיה ללמוד כמודל להקמת מתחם חינוך במרכז פינוי מהיסוד. איך, בתנאים של משבר ואי וודאות, מתהווה מרחב חינוך באמצעות התארגנות עצמית? איך, בלב הכאוס, מתפתחים תנאים להתהוות, להתארגנות עצמית, ליצירתיות, לגמישות, ליכולת אלתור ומרחב פעולה? נבנה מרחב חינוך שיענה על הצורך לייצר עוגן של יציבות ותחושת שליטה באי סדר. הסיפור של עידית הוא דוגמה להתנהלות מעמדה של להבה, מושג הלקוח משירה של זלדה, "שני יסודות", המתאר דיאלוג המתקיים בין שני יסודות נפשיים של האדם, בין "ברוש ללהבה". הברוש מייצג התנהלות מסודרת על פי כללים, על פי המוכר, ללא מוכנות להגמיש את התפיסה. הלהבה, לעומת זאת, דורשת לשנות תבניות חשיבה, לבטל בירוקרטיה, להתגמש ולקבל החלטות אף שאיסוף הנתונים איננו מושלם. תוך כדי תנועה נוצר ידע חדש על המהות של בית ספר והוראה, נבנות פרקטיקות חדשות של הוראה ולמידה המותאמות למקום, מאותרים מרחבים אפשריים ללמידה לגילי גן, בית ספר יסודי, על־יסודי וחינוך מיוחד ומגויסים צוותי הוראה ומתנדבים. היכולת להתארגן מחדש היא רכיב מרכזי בחיזוק החוסן. במתח הקיים בין ברוש ללהבה, עידית היא דוגמה מובהקת לצורך להיות להבה בחירום. על פי שירה של זלדה, "שני יסודות", הלהבה מתאפיינת ב"שֶׁמֶץ שֶׁל טֵרוּף / ...שֶׁמֶץ שֶׁל רוּחָנִיּוּת... שֶׁמֶץ שֶׁל דִּמְיוֹן / ...שֶׁמֶץ שֶׁל חֵרוּת" (זלדה, "שני יסודות"). סדנת ניהול בחירום זו הופקה בשיתוף עם רשת אמי״ת ועיריית שדרות #סדנת ניהול #קורס מנהלים #ניהול בחירום #שדרות #אמית #אמי״ת #רשת אמית #שיעור פתוח #ברוש #להבה #מגדלורים #ברוש ולהבה #תרגום עברית ואנגלית #אנגלית #עברית #מורים #סדנת #סדנה #סדנת צוות
7תגובות / 3