מאור צור | 3:20 דק׳
אינסטגרם VS מציאות
כולל מערך שיעור על האינסטגרם
תקציר
מיוחד לכבוד שבוע הבטיחות ברשת. מומלץ לכיתות ה׳-י״ב. כולנו ניכנסים לרשתות החברתיות ונחשפים ללא סוף בתמונות מחיי המשפיעים שלנו, חברים, משפחה שלנו. הרבה פעמים אנו מסתכלים על תמונה ומרגישים אכזבה, קנאה, החמצה שזה לא אנחנו בתמונה. מאור צור מדגים לנו בפשטות, דרך הסיפור האקטואלי של מסי והשף, כיצד האינסטגרם והרשתות החברתיות מראות לנו לעיתים מצג שווא שאינו תואם למה שקורה במציאות.
שיעורים מומלצים בנושא
טיקטוק VS ישראל | גאיה קלדרון
מומלץ לכיתות ז׳-יב׳: בני נוער משתמשים ב״טיק טוק״ גם כדי ללמוד על המתרחש בארץ ובעולם. אך התוכן שאנחנו מקבלים לא תמיד משקף את המציאות. מאחר והאלגוריתם של טיקטוק מראה לנו תוכן מסוים על פי העניין שלנו, יכול להיות גם ש"נתקע" בצפייה בתוכן מסוג מסויים ונראה עוד ועוד ממנו. בשיעור זה הכיתה תלמד כלים איך להיות פעילים יותר בזמן השימוש באפליקציה, לשלוט בתוכן שהם רואים בטיקטוק ולחסום תכנים פוגעניים או כאלה שלא מתאימים להם. #מלחמת חרבות הברזל #טיק טוק במלחמה #האלגוריתם של טיק טוק #אינטרנט בטוח ֿ#שבוע הגלישה הבטוחה #גאיה קלדרון #גולשים #אפליקציות
מבוא לבינה מלאכותית - AI | מור נסים
מומלץ לכיתות ז׳-יב׳: מיוחד לשבוע הגלישה הבטוחה. בינה מלאכותית היא מערכת ממוחשבת שיכולה ללמוד מניסיון ולהשתפר במשימות שונות בזכות זאת. בסרטון זה תקבל הכיתה הכרות ראשונית עם נושא הבינה המלאכותית, מהן היכולות שלה, כיצד היא עובדת ומה השימושים האפשריים שלה. במקביל, נדבר על אתגרים בשימוש בבינה מלאכותית ומדוע איננו יכולים להסתמך עליה לפתור כל בעיה. #בינה מלאכותית #ai #שבוע הגלישה הבטוחה #אינטרנט בטוח #שבוע אינטרנט בטוח #צ׳ט גי פי טי #gpt #chatgpt #מור נסים #מור ניסים
האשמת הקורבן ובינה מלאכותית | מיה מגנט וסיון לוטן
מומלץ לכיתות ז'-ט'/י'-יב': בשיעור זה נתמקד בדיפ פייק ובהאשמת הקורבן בעידן הדיגיטלי. בעידן שבו הטכנולוגיה מתקדמת במהירות אנחנו נתקלים בכלים חדשניים שמאפשרים ליצור תוכן דיגיטלי מתוחכם במיוחד. אחד הכלים הללו הוא דיפ פייק (Deepfake– טכנולוגיה שמאפשרת "לזייף" סרטונים ותמונות כך שייראו אמיתיים לחלוטין). מצד אחד, מדובר בכלי עוצמתי שיכול לשמש ליצירת אומנות, לבידור ואפילו ללמידה. מצד שני, שימוש לרעה בטכנולוגיה הזו עלול לגרום לפגיעות חמורות באנשים, כמו הפצת מידע שקרי או יצירת סרטונים שמציגים מישהו בצורה שאינה תואמת את המציאות. נושא נוסף שנדבר עליו היום הוא האשמת הקורבן – תופעה שבה אנשים שנפגעו מקבלים ביקורת או אשמה על מה שקרה להם, במקום שמי שפגע בהם יישא באחריות. כאשר דיפ פייק משמש ליצירת תוכן מזויף ומזיק, הנפגעים עלולים להתמודד לא רק עם הפגיעה עצמה, אלא גם עם תגובות מהסביבה שמאשימות אותם במקום לתמוך בהם. חשיפה למדיה החברתית ולתכנים דיגיטליים היא חלק בלתי נפרד מחייהם של בני ובנות הנוער, ולכן חשוב מאוד שנבין את האחריות שלנו כמשתמשים – איך לזהות תוכן מזויף, איך להימנע מהפצתו ומהן ההשלכות שיש לה על אנשים אחרים. הכיתה תדון בתופעות אלה ותלמד כיצד אפשר למנוע יצירה והפצה של דיפ פייק. אפשר להשתמש בשיעור זה כדי לעודד למידה חברתית־רגשית (SEL) בתחום של ניהול עצמי וקבלת החלטות אחראית. הערת המערכת: כדי להרחיב את השיח על שימוש מיטיב עם בינה מלאכותית ניתן להיעזר גם בשיעור "הסטורי שלנו – פגיעה מ־AI". כדי להרחיב את השיח על האשמת הקורבן ניתן להיעזר גם בשיעור "מי אשם?" #סיון לוטן #מיה מגנט #מיה מגנט וסיון לוטן #סיון לוטן ומיה מגנט #deep fake #דיפ פייק #הפשטה בai #הפשטה בבינה מלאכותית #ai #בינה מלאכותית #האשמת הקורבן #הטרדה מינית #הטרדה #הטרדה מינית והאשמת הקורבן #האשמת הקורבן ai #גלישה בטוחה #שבוע הגלישה הבטוחה #שבוע הגלישה הבטוחה במערכת החינוך #אינטרנט בטוח #הפצת תמונות #הפצת תמונות אינטימיות #מיניות #מי אשם
איך נשתמש ב- AI ככלי פדגוגי?
שידור לייב מיוחד בשיתוף סייף סקול וקבוצת הפייסבוק "הכסף של המורים ועובדי ההוראה": בינה מלאכותית אצלכם בכיתה איך נשתמש ב-AI ככלי פדגוגי? משתתפים: דורון הרמן- מנכ״ל School Safe, מיה מגנט- מדריכת בינה מלאכותית בחינוך, מתן בריסקר- מנהל קהילת "הכסף של המורים", עמית דהן- שותפה בקהילת "הכסף של המורים", עו״ס סיון לוטן- עו"ס, אחראית תחום המיניות ב-School Safe. במפגש עסקנו בפוטנציאל ובאתגרים של שילוב בינה מלאכותית בכיתה. קיבלנו כלים מעשיים לפיתוח תוכן, יצרנו חומרים ולהפוך את ה-AI לחלק מהמתודה שלכם. #בינה מלאכותית #ai #בינה #פדגוגי #כלי פדגוגי #הכסף של המורים #לייב #שידור לייב #הקלטה #דורון הרמן #מיה מגנט #מתן בריסקר
0תגובות