ליאת דותן | 5:37 דק׳
הדרכת מורים - התמודדות עם בעיות התנהגות ומניעת אלימות
תקציר
אלימות בקרב תלמידים היא תופעה מורכבת המושפעת מכמה גורמים, אך איננה גזרה משמיים. התערבות מערכתית המערבת את השותפים – מורים, הורים ותלמידים – עשויה לצמצם אותה. הפסיכולוגית החינוכית המובילה, ליאת דותן, מביאה בהרצאה זאת שורה של כלים ליישום עם התלמידים בכיתה ובהתמודדות האישית עם האלימות.
שיעורים מומלצים בנושא
מה נשמע- ״ואהבת לרעך כמוך״ | אדל הרשקוביץ
מותאם חמ״ד מומלץ לכיתות א'-ו'. סדרת מה נשמע? מומלץ לפתוח ככה את היום או את השבוע, בכל פרק סוגיה אחרת שתפתח את היום לכיתה בצורה מיטבית, עם נושא רגשי חברתי לדון עליו, וגם לפעמים פשוט להתחיל את היום בחיוך:). מתאים גם לשיעור מלא- בליווי מערך השיעור. והפעם- אחת המצוות היסודיות והמשמעותיות ביותר בתורה היא "ואהבת לרעך כמוך" (ויקרא י"ט, י"ח). מצווה זו היא עיקרון מוסרי וערכי המכוון אותנו לנהוג בכבוד, באהבה ובאחריות כלפי הזולת. המסר של אהבת הרע נוגע לכל תחומי החיים ומעצב את תפיסתנו החברתית – בבית, בכיתה, בקהילה ובחברה כולה. שיעור זה שם דגש על פיתוח ערכים של כבוד הדדי, אמפתיה, שיתוף פעולה ואחריות חברתית תוך הבנת המשמעות העמוקה של המצווה בחיי היום־יום. מטרתו לעורר בתלמידים ובתלמידות מודעות לחשיבות של יחסים טובים עם חבריהם וחברותיהם וסביבתם ולפתח אצלם כלים מעשיים ליישום הערך "ואהבת לרעך כמוך" במעשים קטנים ומשמעותיים. כתיבה: מירי פרץ #מה נשמע? #ניהול עצמי #חיוך #אקלים כיתתי #פתיחת יום #דיון קצר #אני והקבוצה#הכנה לחיים #אושר #SEL #חינוך רגשי חברתי #מילה טובה #פסיכולוגיה חיובית #גיבוש כיתה #אקלים חברת #אמפתיה #הזדהות #כבוד #שיתוף פעולה #חברות #אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך #אחריות #מה נשמע #ואהבת לרעך כמוך
מה נשמע- התעלמות פוגעת (דחייה חברתית) | אמה הלוי
מותאם חמ״ד מומלץ לכיתות א'-ו'. סדרת מה נשמע? מומלץ לפתוח ככה את היום או את השבוע, בכל פרק סוגיה אחרת שתפתח את היום לכיתה בצורה מיטבית, עם נושא רגשי חברתי לדון עליו, וגם לפעמים פשוט להתחיל את היום בחיוך:). מתאים גם לשיעור מלא- בליווי מערך השיעור. והפעם- מערך שיעור זה עוסק בתופעת הדחייה החברתית בקרב ילדים וילדות. נתייחס לשתי תופעות של דחייה – פעילה ושקטה. דחייה פעילה מתייחסת לילדים ולילדות 'דחויים' הסובלים מדחייה אקטיבית מצד קבוצת השווים. דחייה שקטה מתייחסת לילדים ולילדות 'שקופים' החווים בדידות והתעלמות מצד חבריהם וחברותיהם לכיתה. השיעור מדגיש את חשיבות האמפתיה, השייכות החברתית והאחריות ההדדית בין תלמידי ותלמידות הכיתה ומעודד אותם לזהות מצבים של דחייה חברתית ולפעול באופן אקטיבי כדי למנוע אותם. כתיבה: טלי קובלסמן #מה נשמע? #ניהול עצמי #חיוך #אקלים כיתתי #פתיחת יום #דיון קצר #אני והקבוצה#הכנה לחיים #אושר #SEL #חינוך רגשי חברתי #מילה טובה #פסיכולוגיה חיובית #גיבוש כיתה #אקלים חברת #אמפתיה #הזדהות #כבוד #שיתוף פעולה #חברות #אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך #אחריות #מה נשמע #התעלמות פוגעת #דחייה חברתית #דחיה #דחוי #דחויים #חרם #בריונות #חרמות #אקלים כיתה #התעלמות פוגעת #מה נשמע התעלמות פוגעת #מה נשמע- התעלמות פוגעצ
בגובה העיניים עם רותם סלע - בריונות
מומלץ לכיתות ז׳-יב׳. רותם סלע פוגשת את בני הנוער לשיחה בגובה העיניים בנושאים השונים. הפעם- בריונות. בני נוער שחוו בריונות ברשת או היו עדים לבריונות ברשת מספרים על ההתמודדות, על התפקיד של הצופים מהצד, על הכוח שיש למילים ועל היד שקלה על המקלדת. שיעור חשוב על סוגיה שבני הנוער מתמודדים איתה יום יום. #בריונות ברשת #שיימינג #עמודי שנאה #עמוד שנאה #אינסטגרם #וואטצאפ #אלימות #קבלת השונה #חרם #חרמות
הלשנה או דיווח | מאור צור
מומלץ לכיתות ז'-ט'. מה קורה לנו כשאנחנו צופים בפגיעה פיזית או מילולית בבן או בת כיתה שלנו? מדוע יש כאלה שישתתפו, כאלה שיעמדו מן הצד ומעטים כל כך שיתערבו וינסו לעצור? הרצאתו של מאור צור, ראש דסק הפלילים של חדשות 13, ובה המענה לשאלה - איך מונעים את האלימות ובעיקר את ההפצה שלה? וגם – מהו מודל הדיווח האנונימי כיצד הוא יכול לסייע לנו? #אלימות #קבלת השונה #חרם ובריונות #הלשנה #להלשין #דיווח #עזרה #רשת חברתית #עזרה לזולת #חברות محتوى يوصى به للطلاب من صف سابع – الثاني عشر. ماذا يحدث لنا عندما نشاهد أذى جسديًا أو كلاميًا يتعرض له زميل أو زميلة لنا في الصف؟ لماذا هناك من يشاركون، وهناك من يقفون جانبًا ولا يحاولون كثيرًا التدخل ووقف ذلك؟ محاضرة ماؤور تسور، رئيس قسم الشؤون الجنائية في أخبار القناة 13، وفيها الجواب على سؤال – كيف نمنع العنف وخاصة نشره؟ وأيضًا – ما هو نموذج التبليغ مجهول المصدر وكيف يمكنه أن يساعدنا؟
0תגובות