על מנת לצפות בתוכן זה יש להתחבר למערכת
פעילות גיבוש
פעילות גיבוש ופתיחת שנה- תעלומה בבית הספר (ד׳-ו’/ז׳-ט׳/ י׳-י״ב)
כולל מערך שיעור לפתיחת שנת הלימודים
תקציר
פעילות גיבוש ופתיחת שנה לכיתות ד'-יב' #אקלים חברתי בטוח #גיבוש כיתה #מעברים #פסיכולוגיה חיובית #גיבוש והיכרות
שיעורים מומלצים בנושא
מה נשמע - לא עומדים מהצד | מה נשמע? | 3:46
מומלץ לכיתות א'-ו'. סדרת ״מה נשמע?״ מומלץ לפתוח ככה את היום או את השבוע, בכל פרק סוגייה אחרת שתפתח את היום לכיתה בצורה מיטבית, עם נושא רגשי חברתי לדון עליו, וגם לפעמים פשוט להתחיל את היום בחיוך:) והפעם - מה עושים כאשר ילד או ילדה חווים פגיעה? האם לעמוד מהצד? וכיצד כדאי לפעול? בהשתתפות: איה שלו רביד. כתיבה וייעוץ חינוכי: טלי קובלסמן; ייעוץ חינוכי: חנה שדמי, ייעוץ פסיכולוגי חינוכי: ליאת דותן #מה נשמע? #ניהול עצמי #חיוך #אקלים כיתתי #פתיחת יום #דיון קצר #אני והקבוצה # כעס #חברות #פחד #הכנה לחיים #אושר #SEL #חינוך רגשי חברתי #לחץ #איך להתמודד #ריבים #לא עומדים מהצד #רגישות חברתית #סגירת יום #סיכום יום #תרגול קריאה
מה נשמע- בקשת סליחה (מותאם חמ״ד) | בניה אפרתי | 4:32
מומלץ לכיתות (א׳-ג׳/ד-ו׳): יום הכיפורים הוא יום של חשבון נפש, סליחה ומחילה. זהו היום שבו הקב"ה סלח לעם ישראל על חטא העגל, ומאז התקבע כיום של בקשת סליחה – מהקב"ה וגם מבני אדם. בשיעור זה נעמיק עם התלמידים והתלמידות במשמעות של בקשת סליחה: מדוע היא חשובה כל כך ביחסים בין אנשים, מה מקשה עלינו לפעמים לבקש סליחה ואיך ניתן לאזור אומץ ולעשות את הצעד הזה. המטרה היא לחבר את החוויה הדתית־מסורתית לחיי היום־יום של התלמידים והתלמידות ולאפשר להם להתבונן ברמה האישית והחברתית על נושא הסליחה. שיעור זה עוסק בלמידה חברתית־רגשית (SEL) בתחום של מודעות עצמית, מודעות חברתית, אמפתיה ויישוב קונפליקטים. #סליחה #מחילה #חשבון נפש #כיפור #יום כיפור #מודעות עצמית #מודעות חברתית #אמפתיה #יישוב קונפליקטים #חמ"ד #מותאם חמד #בקשת סליחה #יום הכיפורים #חגי תשרי
שיח מכבד בין מורים לתלמידים | יפעת בוזי | 6:20
מומלץ לכיתות ד׳-ו׳/ז׳-ט׳/י׳-יב׳: הקשר בין מורים לתלמידים מהווה אבן יסוד במהות החינוך והלמידה. מחקרים מראים שכשיש לתלמיד דמות משמעותית לפנות אליה כשהוא במצוקה, הוא יהיה יותר פנוי ללמידה, המוטיבציה הלימודית תגבר, החוסן הנפשי שלו יהיה גבוה יותר והוא פחות יפנה להתנהגויות סיכון. בשיעור זה נבין איך יוצרים קשר משמעותי ובטוח וכיצד מקדמים תקשורת מקרבת בכלל ובין המורים לתלמידים בפרט. #יחסים #כבוד #כיבוד #לכבד #קשר מורה תלמיד #בית ספר #שיעור שקט #שיעור מכבד
הכיתה שלנו - ניהול כעסים (חמ"ד) | 6:15
מומלץ לכיתות ג'-ו'. סדרת סרטונים מיוחדת בהפקת Safe School, פרי עטו של אורי אוריין אחד מיוצרי סדרת הילדים והנוער המצליחה "ילדי בית העץ" ובליווי צוות חינוכי וייעוצי. הסרטון מותאם חמ"ד. בשיעור זה נתמקד ברגש הכעס. נלמד לזהות מה מפעיל את הכעס, איך הוא משפיע עלינו, ואיך אפשר לנהל אותו מבלי לפגוע בעצמנו או באחרים. הכעס הוא "שומר הראש" שלנו – בשיעור נבין איך לכעוס נכון ובצורה בריאה על פיתוח מיומניות של וויסות רגשי. ייעוץ: חנה שדמי, טלי קובלסמן, סיון לוטן. ייעוץ פסיכולוגי חינוכי: ליאת דותן. עריכה: יפעת טאו. בימוי: יוני חרל"פ. מפיק ראשי: שמי מנדל, הפקה: קנדלה פינטו. צילום: ענבר קלינגל,אריק מרמור. סאונד: אוהד סטמטי. עריכת וידיאו: רועי רשיש. ע.במאי: קרן סופר. ארט דיירקטור: אריאל צרור שחקניות: נועה איזמן, נויה חוביאן, אוריה שדמן, תמר רוגובסקי, לילי ישראלי, נועה גנדלמן #הכיתה שלנו #וויסות רגשי #רגשות #חינוך רגשי #מיומנויות חיים #ניהול רגשות #כישורי חיים #ניהול כעסים #חמ"ד #יחסים בין חברים #חברות #מיומנות חברתית #מיומנויות חברתיות #אקלים כיתה #אקלים כיתתי #SEL #שליטה ברגשות #ויסות רגשי #סטורי #סדרה #סדרת מופת #מיומנויות #חמ"ד #חינוך ממלכתי דתי #שליטה בכעסים #לכעוס נכון #כעס #כעסים #לכעוס
4תגובות / 5
