על מנת לצפות בתוכן זה יש להתחבר למערכת
פעילות גיבוש
פעילות גיבוש ופתיחת שנה לכיתות (ד׳-ו’/ז׳-ט׳/ י׳-י״ב)
כולל מערך שיעור לפתיחת שנת הלימודים
תקציר
פעילות גיבוש ופתיחת שנה לכיתות ד'-יב' #אקלים חברתי בטוח #גיבוש כיתה #מעברים #פסיכולוגיה חיובית
שיעורים מומלצים בנושא
הכיתה שלנו - פרטיות
מומלץ ליווי ייעוצי סדרת סרטונים מיוחדת בהפקת Safe School, פרי עטו של אורי אוריין אחד מיוצרי סדרת הילדים והנוער המצליחה "ילדי בית העץ" ובליווי צוות חינוכי וייעוצי. והפעם: פרטיות, באחת התופעות הכי מוכרות מבית הספר - פתיחת דלת בשירותים. מה הגבולות שלנו, מה לעשות אם עושים משהו שלא נעים לנו? על חשיבות השיתוף של אדם מבוגר. וגם מתי צחוק עובר את הגבול. ייעוץ: חנה שדמי, טלי קובלסמן. ייעוץ פסיכולוגי חינוכי: ליאת דותן. עריכה: יפעת טאו. בימוי: רועי דביר. הפקה: קרן סופר. צילום: דודו בוקר, מיכה ריז'וב. סאונד: אוהד סטמטי. עריכת וידיאו: רועי רשיש. מעצבת ראשית: אריאל צרור. עוזר במאי: אביה מקובסקי. עוזרת הפקה: קנדלה פינטו. כותבת המערך: נעמה אליאסף סהר, ייעוץ: סיון לוטן מומלץ לתלמידי א'-ו'. #חרם #קבלת השונה #צחוק # גבולות #פרטיות #מרחב אישי #מרחב ציבורי #גופי הפרטי רק שלי #גופי ברשותי #אקלים חברתי #אקלים כיתתי #SEL #שיתוף מבוגר #שיתוף מבוגר #לא מזמינים #אלימות #אקלים דיגיטלי בטוח #הכיתה שלנו #הכיתה שלנו פרטיות #מוגנות #הכיתה שלנו מוגנות
מה נשמע- שיתוף פעולה | יהלי טננבאום
מומלץ לכיתות א'-ו': סדרת מה נשמע? מומלץ לפתוח ככה את היום או את השבוע, בכל פרק סוגיה אחרת שתפתח את היום לכיתה בצורה מיטבית, עם נושא רגשי חברתי לדון עליו, וגם לפעמים פשוט להתחיל את היום בחיוך:) והפעם - שיתוף פעולה. הכוח של שניים עוצמתי יותר משל האחד לבדו, איך ביחד אפשר להשיג יותר, וכמה זה תורם לאקלים הכיתתי כשעובדים יחד. כתיבה וייעוץ חינוכי: טלי קובלסמן; ייעוץ פסיכולוגי חינוכי: ליאת דותן #מה נשמע? #ניהול עצמי #חיוך #אקלים כיתתי #פתיחת יום #דיון קצר #אני והקבוצה #שיתוף פעולה #אחריות חברתית #עזרה לאחר #קבלת השונה #הכנה לחיים #SEL #חינוך רגשי חברתי #פסיכולוגיה חיובית #גיבוש כיתה #אקלים חברתי
אובדן הורה (ז׳-ט׳/ י׳-יב׳)
דרוש ליווי ייעוצי. מומלץ לכיתות ז'-ט'/ י'-יב': אובדן ושכול של הורה הם חוויה קשה ומורכבת המערערת את עולמם של הילד או הילדה. הילד או הילדה חווים כאב עמוק ומתמודדים עם שינויים רגשיים וחברתיים משמעותיים המושפעים גם מתגובות הסביבה. האובדן הפרטי מטלטל גם את עולמם של החברים לכיתה ומציב אותם בפני התמודדות עם סיטואציה לא מוכרת, שבה אינם יודעים כיצד נכון להתנהג ולהתנהל מול התלמיד או התלמידה הללו, ועלולים להתעורר בהם חששות לגבי עצמם. השיח והדיון בנושא ממלאים תפקיד קריטי בסיוע לתלמידים ולתלמידות להתמודד עם המחשבות והרגשות השונים המתעוררים בהם בעקבות האירוע הקשה, לתמוך בחברם או בחברתם לכיתה ולעזור להם. שיעור זה הוא שיעור מיוחד שהופק בשיתוף עם עמותת ״חמניות״. עמותת חמניות מספקת תמיכה רגשית וחברתית עבור ילדים יתומים. הפעילות שלנו נותנת מעטפת מלאה ככל האפשר לחניכים, לחונכים ולהורים הנותרים. הערת המערכת: דרוש ליווי יועצת חינוכית. בדף הבא יפורטו קווים מנחים לבשורה לחברי וחברות הכיתה על אובדן הורה של חבר או חברה לכיתה. את המערך יש להעביר שלא בנוכחות התלמיד שחווה אובדן. יש להעביר את השיעור בימים שבהם הילד בשבעה ומבשרים לכיתה בכדי להעניק להם כלים כיצד להתמודד ולתמוך בחבר. #נדרש ליווי ייעוצי #דרוש ליווי ייעוצי #אובדן #אובדן הורה #מוות #התמודדות עם אובדן #מוות של הורה #מוות הורה #חמניות #עמותת חמניות #התמודדות #התמודדות עם אובדן
מה נשמע - לחזק את החוזקות | יהלי טננבאום
מומלץ לכיתות א'-ו'. סדרת מה נשמע? מומלץ לפתוח ככה את היום או את השבוע, בכל פרק סוגיה אחרת שתפתח את היום לכיתה בצורה מיטבית, עם נושא רגשי חברתי לדון עליו, וגם לפעמים פשוט להתחיל את היום בחיוך:) והפעם -לחזק את החוזקות? איך נזהה את החוזקה שלנו ונחזק אותה יותר. כתיבה וייעוץ חינוכי: טלי קובלסמן; ייעוץ פסיכולוגי חינוכי: ליאת דותן #מה נשמע? #ניהול עצמי #חיוך #אקלים כיתתי #פתיחת יום #דיון קצר #אני והקבוצה #היגיינה #מקלחת #ניקיון #אורח חיים בריא #הכנה לחיים #אושר #SEL #חינוך רגשי חברתי #מילה טובה #פסיכולוגיה חיובית #גיבוש כיתה #אקלים חברתי #חוזק #הצלחה #כישלון #חוזקות
2תגובות