ריטה אוס | 12:46 דק׳
איך לפתור סכסוך? (ג׳-ו׳)
כולל מערך שיעור על ניהול קונפליקטים
תקציר
מותאם לכיתות ג'-ו'. סכסוכים ומריבות הם דבר שבשגרה, אבל איך אפשר לפתור אותם? ריטה אוס, המתמחה בפתרון סכסוכים, נותנת לנו כמה שלבים שיוכלו להוציא אותנו מכל סכסוך, ולהביא לפתרון מיטבי לשני הצדדים. בהרצאה זו יש דוגמאות מחיי היום יום של הילדים, שמספרים על הסכסוכים שלהם, וביחד עם ריטה הם מיישמים את השיטה ומביאים דוגמאות לפתרונות. #יום הזיכרון ליצחק רבין #פתרון סכסוכים #קבלת האחר #SEL #אקלים כיתתי מיטבי #אקלים דיגיטלי בטוח #אינטרנט בטוח #קבלת השונה #ריב #סכסוך #פתרון קונפליקטים #אי הסכמה #הכנה לחיים #חרם ובריונות #אלימות #יצחק רבין #מחברים אמנה ישראלית
שיעורים מומלצים בנושא
איך זה מרגיש - בושה | ניב שרייבר
מומלץ לכיתות א'-ד'. בושה היא תחושה לא נעימה שמתעוררת כשהחש בה סבור שהוא עשה מעשה לא מקובל בעיניו או בעיני החברה. בהתאם לכך, הבושה מתעוררת בקרב אדם שחש חשוף לעין הציבור בצורה שאינה מכבדת אותו ובקרב מי שחש כי הזולת מבקר אותו בעקבות מעשה שעשה בניגוד לנורמות המקובלות. לעיתים מלווה תחושת הבושה במאפיינים פיזיולוגיים, כגון הסמקה ודפיקות לב מהירות. בסרטון זה ניב שרייבר תסביר לנו מהו רגש הבושה, כיצד לזהות אותו וכיצד ניתן להתמודד כאשר מרגישים אותו. שיעור זה הוא חלק מסדרה הכוללת את הרגשות שמחה, עצב, כעס, פחד ובושה. מומלץ להתחיל מהרגשות הנעימים (שמחה) ובהדרגה לעבור לרגשות שפחות נעים לחוות (עצב, כעס, פחד ובושה). מטרת סדרה זו היא לעזור לילדים בוויסות רגשי- אחת ממיומנויות החיים החשובות היא לדעת לנהל את הרגשות כדי לפעול באופן שמתאים לסיטואציה ומקדם את המטרות שלנו. #רגשות #בושה #מיומנויות חיים #כישורי חיים #ניהול רגשות #SEL #איך זה מרגיש #ניב שרייבר #וויסות רגשי #ויסות רגשי #אקלים כיתה #זיהוי רגשות #לקרוא לרגש בשם #רגש #מערך של רגש #מערך על בושה #חברים #איך זה מרגיש # פסיכולוגיה חיוביות #הכנה לחיים #מתבייש #להתבייש
לתת מקום לרגש - הסדנה המלאה | אסף שנהב
מומלץ לכיתות ז'-ט'/י'-יב': אסף שנהב הוא יוצר ספוקן וורד (שירה מדוברת), המאפשר ביטוי עצמי בכתיבה ובדיבור. בשיעור אסף משתף בטקסט שכתב בנוגע למסע חייו מול גבריות ומול תכתיבים חברתיים כילד, נער ואדם בוגר. מטרת השיעור היא לבחון את התכתיבים המגדריים השונים ולהבין כיצד הם משפיעים עלינו תוך מתן כלים מעולם הכתיבה והתנסות בכתיבה וביצירה. הערת המערכת: לשיח נוסף על הבניות מגדריות ניתן להיעזר גם בשיעורים הבאים: חוצים את הגדרות- https://www.safe-school.co.il/v/277 האומץ להיות אנחנו- https://www.safe-school.co.il/v/334 הנשים הלוחמות בחזית- https://www.safe-school.co.il/v/567 הלוחמות שעושות היסטוריה- https://www.safe-school.co.il/v/604 #פואטרי סלאם #סדנה #סדנת פואטרי סלאם #ספוקן וורד #שירה #הבעה דעה #הבעה #מסר #העברת מסר #העברת מסרים #כלים #כתיבה #יצירה #אומנות #מגדר #מיניות #מיניות ומגדר
בת מצווה
מומלץ לכיתות ו׳-ז׳. בהגיע נערה לגיל שתים עשרה נוהגים בקהילות רבות בימינו לציין את האירוע בטקס בת מצווה. הטקס נחגג לעיתים בבית כנסת או במקום אחר, שנקבע על פי מסורת הקהילה. הטקס כולל בדרך כלל סעודה חגיגית (סעודת מצווה), שבה נושאת הבת דרשה כדי להפגין, בין השאר, את ידיעותיה בתחום המורשת היהודית. עם הגיעה למצוות, ללא קשר לאופן ציון המאורע, נעשית בת המצווה חברה מלאה בקהילה, בעלת זכויות וחובות כאחת. מדוע בת מצווה בגיל שתים עשרה? מכיוון שהיא מקדימה את הנער בהתפתחותה, כפי שנאמר בגמרא: "לפי שהאישה ממהרת להחכים מהאיש". בספר בראשית נאמר "ויבן ה' אלוקים את הצלע". פירוש הדבר הוא שהקב"ה נתן בינה יתרה באישה יותר מבאיש (ויבן מלשון בינה), כלומר שהוקדמה בינה בבת, ובגרותה קודמת בשנה אחת לבגרותו של הבן. בשיעור זה ניתן מקום למשמעות יום זה בחיי התלמידות ונאפשר להן להתחבר אליה. השיעור נוגע בהתבגרות, מעבר מילדה לנערה, משמעות שנת הבת מצווה, וגם קצת על החגיגה. #בגרות #ילדות #בת מצווה #תורה #סעודת מצווה #בת המצווה #חגיגת בת מצווה #שנת בת מצווה #גיל 12 #ילדה #נערה #גיל ההתבגרות #יום הולדת #בת מצווש
מסיבת כיתה - מרחב אישי
פרק שלישי בסדרת הסרטונים שלנו, מתאים לכיתות א'-ב'. ליאת דותן הפסיכולוגית החינוכית שלנו משוחחת עם הילדים על נושאים שרלוונטיים לגיל זה, בהשתתפות הקוף שימי. והפעם - על מהו מרחב אישי? ההבדלים ביננו בהקשר הזה, מה נעים לנו ומה פחות, איך אומרים לא, וגם - כמה כללים שיעזרו לנו להגדיר את המרחב האישי שלנו. #כיתה ב' #כיתה א' #חברות #קושי #התמודדות #פחד #כוח #הצלחה #חששות #בית ספר #אקלים כיתתי #קבלת השונה #שיח מקדם #מרחב אישי #מיניות #גופי הפרטי רק שלי #הגוף הפרטי שלי #sel #אלימות #הכנה לחיים #השראה #ניהול עצמי ייעוץ פסיכולוגי חינוכי: ליאת דותן.עריכת תוכן: יפעת טאו. צילום: מיכה ריז'וב, ניר מזעקי, סאונד: גיא ברקאי, תחקיר והפקה: קרן סופר, עריכת וידיאו: חן יוסף, מעצב: צ'ם אדמס, הקוף שימי: יונתן פרלמוטר. الجزء الثالث من سلسلة فيديوهاتنا، ملائم لطلاب الصف الأول – الثاني. ليئات دوتان، المستشارة النفسية التربوية، تتحدث مع الطلاب والطالبات بمواضيع ملائمة لهذا الجيل، بمشاركة القرد شيمي. وهذه المرة عن – ما هو الحيز الشخصي؟ الفروقات بيننا بهذا الصدد، ما المريح وغير المريح لنا، كيف نقول لا، وأيضًا – بضعة قوانين تساعدنا بتعريف الحيز الشخصي الخاص بنا. #الصف الثاني #الصف الأول #صداقة #صعوبة #مواجهة #خوف #قوة #نجاح #مخاوف #مدرسة #بيئة صفية #تقبل المختلف #حديث معزز #حيز شخصي #جنسانية #جسدي ملك لي #جسدي #sel استشارة نفسية تربوية: ليئات دوتان. إعداد المحتوى: يفعات تاو. تصوير: ميخا ريجوف، نير مزعاكي. صوت: غاي بركاي. بحث وانتاج: كيرن سوفر. اعداد الفيديو: حن يوسف. مصمم: تشام آدامز. القرد شيمي: يونتان بارلموتر.
1תגובות / 5