support icon
close
close

נועם גרשוני | 10:03 דק׳

אלוף (ג'-ו')

כולל מערך שיעור- סיפור אישי פצוע מלחמה

מערך שיעורמצגת
שמירה במועדפים
הוספה ליומן
0

תקציר

מומלץ לכיתות ג'-ו'. זהו סיפור שמתמצת את הסיפור הישראלי כולו. נועם גרשוני נפצע קשה במלחמת לבנון השניה בהתרסקות מסוק בה איבד את חברו למסוק. כנגד כל הסיכויים הוא חזר לעמוד, עם קביים, לחזק את מה שנשאר, והפך לאלוף פראלימפי בטניס. כמה שנים אחר כך הוא השתתף בטקס המשואות ביום העצמאות והיה לקול של פצועי צה"ל. סיפור מעורר השראה של אחד שלא פחד ליפול, לקום ולהבין שככה הם החיים. #השראה #העצמה #הכנה לחיים #יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל #יזכור #יום העצמאות #אין לי ארץ אחרת #אהבת הארץ #צה"ל #פצוע #קרב #מלחמה #נועם גרשוני #ספורט #חינוך גופני يوصى بها للطلاب من الصف الثالث – السادس. هذه قصة تلخص القصة الإسرائيلية بأكملها. أصيب نوعام غرشوني إصابة بالغة في حرب لبنان الثانية إثر تحطم مروحية وفقد خلال الحادث رفيقه في المروحية. وخلافًا لكل التوقعات عاد ليقف على رجليه، مستعينًا بعكازين، لتعزيز ما تبقى لديه، وأصبح بطلا باراولمبيًا للتنس. بعد سنوات من ذلك أشعل شعلة في ذكرى يوم الاستقلال وكان صوت مصابي جيش الدفاع الاسرائيلي. قصة ملهمة لإنسان لم يخف من السقوط، شخص نهض من جديد مدركًا بأن هذه هي الحياة. #إلهام #تعزيز #إعداد للحياة #يوم الذكرى لشهداء حروب إسرائيل #صلاة الذكرى #ذكرى الاستقلال #ليس لدي وطن آخر #حب الوطن #جيش الدفاع الإسرائيلي #مُصاب #معركة #حرب

פרקים נוספים בסדרה

בואו נדבר דוגרי - סאמח זקות ואוריה רוזנמן | 9:55 דק׳

מומלץ לכיתות ז'-יב'. צמד היוצרים ״דוגרי״, יהודי ומוסלמי, מספרים על החיבור המיוחד ביניהם שהוביל ליצירה ומסבירים כיצד שיח, הקשבה וכבוד הם המפתח לחיים משותפים בחברה הישראלית על גווניה. הדיאלוג בנושאים אלה, אם הוא מתקיים, לוקה בחוסר הקשבה, בהכללות, נוטה להיכנס לוויכוח בין העמדות השונות כשכל צד מנסה להכריע את הצד האחר. בדרך כלל וויכוח מביא להקצנה של העמדה שכל צד מגיע איתה לשיחה. צריך לזכור שגם העדר דיבור בנושאים השנויים במחלוקת יש מחיר. לצוות החינוכי תפקיד חשוב בדיבור על נושאים כמו: הכרת האחר, תקווה לשינוי, חיים במחלוקת הפחתת שנאה, מעורבות חברתית. במערך נתנו לכם מספר כלים שיעזרו לכם לגשת לנושא זה בכיתה. #מעורבות חברתית #רב תרבותיות #מוסלמים ויהודים #מורכבות בחברה הישראלית #חיים משותפים #דיאלוג #קונפליקט #קבלת השונה #קבלת האחר #מעורבות חברתית #העצמה # השראה يوصى بها للصفوف من السابع – الثاني عشر. محاضرة مثيرة للنقاش قُبيل التوافق الحساس لهذا العام بين موعد يوم ذكرى شهداء جيش الدفاع والأعمال العدائية وبين عيد الفطر، العيد الخاص بالمسلمين. مبدعا لعمل الفني "دغري"، يهودي ومسلم، يتحدثان عن العلاقة الخاصة التي تجمعهما والتي أدت إلى انتاج عملهما الفني، ويشرحان كيف أن الحوار، الاصغاء والاحترام هي المفتاح لحياة مُشتركة في المجتمع الإسرائيلي بكل اختلافاته. الحوار في هذه المواضيع، ان تم، فعادة ما يكون مشوبًا بعدم الاصغاء، التعميم، يميل للدخول في جدال بين المواقف المختلفة بينما كل طرف يحاول إخضاع الطرف الآخر. عادة الجدال يؤدي إلى تطرف الموقف الذي يجلبه كل طرف معه إلى الحوار. علينا أن نتذكر بأنه أيضًا غياب الحوار في المواضيع الخلافية له ثمن أيضًا. الطاقم التربوي له دور هام بالتحدث في مواضيع مثل: معرفة الآخر، الأمل بالتغيير، الحياة ضمن نزاع، الحد من الكراهية، المشاركة الاجتماعية. في البرنامج المرفق وضعنا عدة أدوات تساعدكم بفتح الموضوع في الصف. #مشاركة اجتماعية #تعدد ثقافات #يوم الذكرى لشهداء معارك إسرائيل #عيد الفطر #مُسلمون ويهود #التعقيدات داخل المجتمع الإسرائيلي #حياة مُشتركة #حوار #صراع #تقبل الآخر #تقبل الآخر #مشاركة اجتماعية #تعزيز # الهام

מזיכרון לעצמאות | 5:38 דק׳

מומלץ ליווי ייעוצי מותאם לכיתות א-ג׳/ ד׳-ו׳. יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל הוא יום מורכב וטעון רגשית, שבו אנו מכבדים את זכר הנופלים שאיבדנו במלחמה על המדינה שלנו, על הבית. זה יום שבו אנו נותנים מקום לכאב ולגעגוע לצד התקווה והזיכרונות הטובים. יום שבו כולנו עוצרים יחד, כדי לחשוב, להתחבר ולהתחזק יחד. הסמיכות של יום זה עם חגיגות יום העצמאות, יום ההולדת של המדינה שלנו, אינה מקרית והיא מדגישה את הקשר הבלתי ניתן להפרדה בין האובדן ובין החיים, בין ההקרבה ובין הזכות שניתנה לנו לחיות כעם חופשי במדינת ישראל – "במותם ציוו לנו את החיים". מערך שיעור זה יעסוק במעבר המהיר בין עצב לשמחה, בין כאב לתקווה, ובחשיבות של יום הזיכרון לחיזוק תחושת השייכות והיחד. במגוון הרגשות שיום זה יכול לעורר ובבחירה לכבד את הנופלים ולהיות ראויים לזכרם. שיעור זה עוסק בלמידה חברתית־רגשית (sel) בתחום של מעורבות רגשית, אמפתיה. בימוי: יוני חרל"פ; עורכת תוכן: יפעת טאו; תסריט: שחר סיטנר; הפקה: שמי מנדל וקנדלה פינטו; צילום: עידן קורדובי, יעלי לאופגרבן; סאונד: שי כפיר; עריכת סאונד: אוהד סטמטי; ע. במאי: רועי רשיש; עריכת וידיאו: רועי רשיש; ארט דיירקטור: אריאל צרור; שחקנים: יואב כהן, אלון שגיא, עמליה קרן; ייעוץ לתסריט: חנה שדמי, ליאת דותן וסיון לוטן; כתיבת המערך: רינת כהן. תודה מיוחדת למועצה מקומית סביון ולתמי בן נביא #יום הזיכרון #יום העצמאות #עצמאות #זיכרון #שנהיה ראויים להם #לזכרו #חללים #חלל #יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל #נפגעי פעולות האיבה #יום העצמאות #החיבור בין יום הזיכרון ליום העצמאות

איך ניגשים ליום הזיכרון השנה?

מומלץ לכיתות א'-יב': יום הזיכרון לחללי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה מקבל משמעות נוספת לאור 7 באוקטובר. רבים בחברה הישראלית חוו השנה נגיעה אישית וטראומה קולקטיבית לנוכח האירועים שעברה מדינת ישראל מ־7 באוקטובר: 1,400 אזרחים נרצחו ב־7 באוקטובר במתקפת פתע של חמאס על מדינת ישראל, רבים מהם תושבי ותושבות העוטף, צעירים וצעירות במסיבת הנובה ואנשי ונשות כוחות הביטחון וההצלה. לצערנו, מספר חללי צה"ל שנפלו במלחמת "חרבות ברזל" מתעדכן בכל יום, מכיוון שהמלחמה טרם הסתיימה. חנה שדמי, יועצת בכירה לסייף סקול, הכינה עבורכם, צוותי ההוראה, מסמך עם התייחסות ליום הזיכרון השנה, שיראה שונה, לאור העובדה שאנחנו עדיין במלחמה, ההיקף של המלחמה והעובדה שיש נגיעה לנושא כמעט בכל בית בישראל. #יום הזיכרון #איך נדבר על יום הזיכרון #יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל #חללים #חיילי צה״ל #מלחמת חרבות הברזל #יום הזיכרון בצל המלחמה #יום העצמאות #זכרון #זיכרון

לכל הפרקים בסדרה

0תגובות