31:52 דק׳
ארגז כלים לאקלים בטוח
תקציר
וובינר עם סגל בתי הספר היסודיים. חנה שדמי, מנהלת שפ"י לשעבר ויועצת בכירה לסייף סקול, ליאת דותן, פסיכולוגית חינוכית וגילי סטנסקו - מנהלת מחלקת שימור הלקוחות בסייף סקול בהגשתו של דורון הרמן, מנכ"ל סייף סקול ובהשתתפות סגל בתי הספר היסודיים בשיחה פתוחה על איך מייצרים אקלים בטוח בבית הספר, איך נכון להתייחס לאלימות וכו'. #אינטרנט בטוח #הדרכת מורים
שיעורים מומלצים בנושא
טיקטוק VS ישראל | גאיה קלדרון
מומלץ לכיתות ז׳-יב׳: בני נוער משתמשים ב״טיק טוק״ גם כדי ללמוד על המתרחש בארץ ובעולם. אך התוכן שאנחנו מקבלים לא תמיד משקף את המציאות. מאחר והאלגוריתם של טיקטוק מראה לנו תוכן מסוים על פי העניין שלנו, יכול להיות גם ש"נתקע" בצפייה בתוכן מסוג מסויים ונראה עוד ועוד ממנו. בשיעור זה הכיתה תלמד כלים איך להיות פעילים יותר בזמן השימוש באפליקציה, לשלוט בתוכן שהם רואים בטיקטוק ולחסום תכנים פוגעניים או כאלה שלא מתאימים להם. #מלחמת חרבות הברזל #טיק טוק במלחמה #האלגוריתם של טיק טוק #אינטרנט בטוח ֿ#שבוע הגלישה הבטוחה #גאיה קלדרון #גולשים #אפליקציות
האשמת הקורבן ובינה מלאכותית | מיה מגנט וסיון לוטן
מומלץ לכיתות ז'-ט'/י'-יב': בשיעור זה נתמקד בדיפ פייק ובהאשמת הקורבן בעידן הדיגיטלי. בעידן שבו הטכנולוגיה מתקדמת במהירות אנחנו נתקלים בכלים חדשניים שמאפשרים ליצור תוכן דיגיטלי מתוחכם במיוחד. אחד הכלים הללו הוא דיפ פייק (Deepfake– טכנולוגיה שמאפשרת "לזייף" סרטונים ותמונות כך שייראו אמיתיים לחלוטין). מצד אחד, מדובר בכלי עוצמתי שיכול לשמש ליצירת אומנות, לבידור ואפילו ללמידה. מצד שני, שימוש לרעה בטכנולוגיה הזו עלול לגרום לפגיעות חמורות באנשים, כמו הפצת מידע שקרי או יצירת סרטונים שמציגים מישהו בצורה שאינה תואמת את המציאות. נושא נוסף שנדבר עליו היום הוא האשמת הקורבן – תופעה שבה אנשים שנפגעו מקבלים ביקורת או אשמה על מה שקרה להם, במקום שמי שפגע בהם יישא באחריות. כאשר דיפ פייק משמש ליצירת תוכן מזויף ומזיק, הנפגעים עלולים להתמודד לא רק עם הפגיעה עצמה, אלא גם עם תגובות מהסביבה שמאשימות אותם במקום לתמוך בהם. חשיפה למדיה החברתית ולתכנים דיגיטליים היא חלק בלתי נפרד מחייהם של בני ובנות הנוער, ולכן חשוב מאוד שנבין את האחריות שלנו כמשתמשים – איך לזהות תוכן מזויף, איך להימנע מהפצתו ומהן ההשלכות שיש לה על אנשים אחרים. הכיתה תדון בתופעות אלה ותלמד כיצד אפשר למנוע יצירה והפצה של דיפ פייק. אפשר להשתמש בשיעור זה כדי לעודד למידה חברתית־רגשית (SEL) בתחום של ניהול עצמי וקבלת החלטות אחראית. הערת המערכת: כדי להרחיב את השיח על שימוש מיטיב עם בינה מלאכותית ניתן להיעזר גם בשיעור "הסטורי שלנו – פגיעה מ־AI". כדי להרחיב את השיח על האשמת הקורבן ניתן להיעזר גם בשיעור "מי אשם?" #סיון לוטן #מיה מגנט #מיה מגנט וסיון לוטן #סיון לוטן ומיה מגנט #deep fake #דיפ פייק #הפשטה בai #הפשטה בבינה מלאכותית #ai #בינה מלאכותית #האשמת הקורבן #הטרדה מינית #הטרדה #הטרדה מינית והאשמת הקורבן #האשמת הקורבן ai #גלישה בטוחה #שבוע הגלישה הבטוחה #שבוע הגלישה הבטוחה במערכת החינוך #אינטרנט בטוח #הפצת תמונות #הפצת תמונות אינטימיות #מיניות #מי אשם
טיפים להורים לשבוע המוגנות ברשת והבינה המלאכותית
העידן הדיגיטלי מביא עימו שינויים מרחיקי לכת, בייחוד בכל הקשור לכלי בינה מלאכותית (AI), המשפיעים על חיינו במגוון תחומים. שבוע המוגנות ברשת וב־AI הוא הזדמנות מצוינת לפתוח בשיח משמעותי עם ילדיכם וילדותיכם על היתרונות והאתגרים שמביאה עימה הטכנולוגיה המתקדמת הזו. #טיפים להורים #שבוע מוגנות ברשת #בינה מלאכותית #שבוע גלישה בטוחה #AI #טיפים #עידן דיגיטלי #טכנולוגיה #הגנה ברשת #מיומנויות חיים ברשת #כללי התנהגות ברשת #אינטרנט בטוח #בטיחות ברשת #הטלפון הראשון שלי #טיפים לשבוע הגלישה הבטוחה #מיוחד ליועצת #יועצת #מנהל #להעביר להורים
הטלפון הראשון שלי | דורון הרמן
מיוחד לכבוד שבוע הבטיחות ברשת. מומלץ לכיתות ב׳-ה׳. כבר בגיל צעיר נעשו הטלפונים הניידים בלתי נפרדים מהחיים שלנו. הם טומנים בחובם אפשרויות רבות - מידע, שירותים, כלים ומשחקים - ולצידן סיכונים רבים. הטלפונים הניידים נגישים לילדים ולילדות, בין אם הם בבעלותם ובין אם בבעלות ההורים או האחים והאחיות הגדולים. דורון הרמן, מנכ״ל סייף סקול, יתן כלים חשובים וטיפים כיצד להתנהל עם הטלפון החדש.
0תגובות