בועז רקיע | 8:16 דק׳
סכנת סוללת הליתיום
כולל מערך שיעור בנושא אופניים חשמליים
תקציר
מומלץ לכיתות ז׳-יב׳. הרצאה חשובה של סגן מפקד מחוז דן של כבאות והצלה, על איך למנוע שריפה, ומה לעשות אם כבר פרצה כזאת. איך להתנהל נכון עם סוללות הליתיום של הקורקינטים החשמליים והמחשבים הניידים, ולמנוע את השריפה הבאה. הרצאה שנותנת כלים פרקטיים לבני הנוער. #שריפה #סוללות ליתיום #אופניים חשמליים #קורקינטים חשמליים #הכנה לחיים #ל״ג בעומר #מה בוער #שריפה محاضر هامة لنائب قائد منطقة دان في سلطة الإطفاء والإنقاذ، عن كيف يمكن منع وقوع حريق، وما العمل إذا حدث واندلع حريق فعلا. كيف نتصرف بشكل صحيح بالنسبة لبطاريات الليثيوم الخاصة بالكوركينيت الكهربائي والحواسيب النقالة، ومنع الحريق القادم. محاضرة تقدم أدوات عملية للفتية والفتيات.
שיעורים מומלצים בנושא
לתת מקום לרגש - הסדנה המלאה | אסף שנהב
מומלץ לכיתות ז'-ט'/י'-יב': אסף שנהב הוא יוצר ספוקן וורד (שירה מדוברת), המאפשר ביטוי עצמי בכתיבה ובדיבור. בשיעור אסף משתף בטקסט שכתב בנוגע למסע חייו מול גבריות ומול תכתיבים חברתיים כילד, נער ואדם בוגר. מטרת השיעור היא לבחון את התכתיבים המגדריים השונים ולהבין כיצד הם משפיעים עלינו תוך מתן כלים מעולם הכתיבה והתנסות בכתיבה וביצירה. הערת המערכת: לשיח נוסף על הבניות מגדריות ניתן להיעזר גם בשיעורים הבאים: חוצים את הגדרות- https://www.safe-school.co.il/v/277 האומץ להיות אנחנו- https://www.safe-school.co.il/v/334 הנשים הלוחמות בחזית- https://www.safe-school.co.il/v/567 הלוחמות שעושות היסטוריה- https://www.safe-school.co.il/v/604 #פואטרי סלאם #סדנה #סדנת פואטרי סלאם #ספוקן וורד #שירה #הבעה דעה #הבעה #מסר #העברת מסר #העברת מסרים #כלים #כתיבה #יצירה #אומנות #מגדר #מיניות #מיניות ומגדר
הסטורי שלנו - האני האמיתי שלי | פשוט אני
מומלץ לכיתות ז׳-יב׳. מיני סדרה מיוחדת בה בהפקת Safe School, שכתב אורי אוריין אחד מכותבי סדרות הילדים והנוער המצליחות בישראל (כראמל, ילדי בית העץ ועוד), ובליווי צוות חינוכי וייעוצי. והפעם: ביסוס זהות עצמית. בגיל ההתבגרות המשימה ההתפתחותיות העיקרית היא גיבוש הזהות העצמית. בני ובנות הנוער מתלבטים רבות סביב סוגיות של זהות. הם מנסים למצוא את הייחודיות שבהם מבלי לאבד את תחושת השייכות והדמיון לקבוצה, למשפחה, למודלים שונים בחברה ועוד. סביב המתח הזה, הם מתמודדים עם לחץ חברתי וחשש שישלמו מחיר חברתי על הייחודיות שלהם. הם עסוקים בהשוואות, בניסיון למלא את התפקידים החברתיים המצופים מהם ועוד. השיעור הנוכחי יעסוק בסוגייה זו. בנושא של עיצוב הזהות האישית. במחירים הרגשיים הנלווים לוויתור על המאווים האישיים מתוך לחץ חברתי, ובטיפוח היכולת ״ללכת עם הלב״ מבלי לוותר על השתייכות לקבוצה. שיעור זה מהווה למידה חברתית רגשית (SEL) בתחום של ניהול עצמי, מודעת עצמית ומודעות חברתית. שחקנים: רועי רביב (אופק), ירדן קסטלר (ברק), סתיו רייכנטל (דולב), עמית מרקוס (נויה), אופיר פרץ (עדן) ונועה גנדלמן (סיון המורה). ייעוץ: חנה שדמי, טלי קובלסמן, סיון לוטן, נעמה אליאסף סהר. ייעוץ פסיכולוגי חינוכי: ליאת דותן. עריכה: יפעת טאו. בימוי: יוני חרל"פ. מפיק ראשי: שמי מנדל, הפקה: קנדלה פינטו. צילום: ענבר קלינגל, עידן קורדובי. סאונד: אוהד סטמטי. עריכת וידיאו: רועי רשיש. ארט דיירקטור: אריאל צרור. עוזרות הפקה: עמית בירן, גאיה קלדרון. כתיבת מערך השיעור: מיה מגנט. תודה ל״אורט״ על אירוח הסדרה אצלם בבית הספר. #sel #יחסים בין חברים #חברות #אקלים כיתה #אקלים כיתתי #SEL #דחיה חברתית #כוחה של מילה #חברות #אמפתיה #הצופה מהצד #סדרה #סדרת מופת #מיומנויות #ביסוס זהות עצמית #מערך בנושא זהות עצמית #פשוט אני #האני האמיתי שלי #לחץ חברתי #פורים
מסיבת כיתה - מרחב אישי
פרק שלישי בסדרת הסרטונים שלנו, מתאים לכיתות א'-ב'. ליאת דותן הפסיכולוגית החינוכית שלנו משוחחת עם הילדים על נושאים שרלוונטיים לגיל זה, בהשתתפות הקוף שימי. והפעם - על מהו מרחב אישי? ההבדלים ביננו בהקשר הזה, מה נעים לנו ומה פחות, איך אומרים לא, וגם - כמה כללים שיעזרו לנו להגדיר את המרחב האישי שלנו. #כיתה ב' #כיתה א' #חברות #קושי #התמודדות #פחד #כוח #הצלחה #חששות #בית ספר #אקלים כיתתי #קבלת השונה #שיח מקדם #מרחב אישי #מיניות #גופי הפרטי רק שלי #הגוף הפרטי שלי #sel #אלימות #הכנה לחיים #השראה #ניהול עצמי ייעוץ פסיכולוגי חינוכי: ליאת דותן.עריכת תוכן: יפעת טאו. צילום: מיכה ריז'וב, ניר מזעקי, סאונד: גיא ברקאי, תחקיר והפקה: קרן סופר, עריכת וידיאו: חן יוסף, מעצב: צ'ם אדמס, הקוף שימי: יונתן פרלמוטר. الجزء الثالث من سلسلة فيديوهاتنا، ملائم لطلاب الصف الأول – الثاني. ليئات دوتان، المستشارة النفسية التربوية، تتحدث مع الطلاب والطالبات بمواضيع ملائمة لهذا الجيل، بمشاركة القرد شيمي. وهذه المرة عن – ما هو الحيز الشخصي؟ الفروقات بيننا بهذا الصدد، ما المريح وغير المريح لنا، كيف نقول لا، وأيضًا – بضعة قوانين تساعدنا بتعريف الحيز الشخصي الخاص بنا. #الصف الثاني #الصف الأول #صداقة #صعوبة #مواجهة #خوف #قوة #نجاح #مخاوف #مدرسة #بيئة صفية #تقبل المختلف #حديث معزز #حيز شخصي #جنسانية #جسدي ملك لي #جسدي #sel استشارة نفسية تربوية: ليئات دوتان. إعداد المحتوى: يفعات تاو. تصوير: ميخا ريجوف، نير مزعاكي. صوت: غاي بركاي. بحث وانتاج: كيرن سوفر. اعداد الفيديو: حن يوسف. مصمم: تشام آدامز. القرد شيمي: يونتان بارلموتر.
מה נשמע- עומדים מהצד | אדל הרשקוביץ
מותאם חמ״ד. מומלץ לכיתות א׳-ו׳. הסדרה "מה נשמע" מאפשרת לפתוח יום, שבוע או שיעור רנדומלי בשיח רגשי־חברתי עם הכיתה. הסיטואציות נלקחות מחיי היום־יום של התלמידים והתלמידות, ומטרתן היא לאפשר לחלוק סוגיות שונות בכיתה ולדון בהן. הסדרה מציגה מונולוגים של תלמידים ותלמידות על התמודדותם בסיטואציות אישיות וחברתיות. מטרתם של מונולוגים אלה היא ליצור הד אישי אצל התלמידים והתלמידות בכיתה למה שהם מרגישים וחושבים ולאופן שבו הם מתנהגים בסיטואציות דומות. השיעור מאפשר לתלמידים ולתלמידות ולמורים להרחיב את אוצר המילים הרגשי שלהם, להבחין במנעד רחב של רגשות ובעוצמתם, להיות מודעים לשינוי ברגשותיהם במהלך יום הלימודים ולהבין כיצד הרגשות מעצבים את הפעולות שלהם. לעיתים אנחנו עדים מהצד להתרחשות שדורשת התערבות ועלולה להעמיד אותנו בדילמה: האם כדאי להתערב או לא? בשיעור נפתח עם הכיתה את הנושא וננסה להבין מדוע חשוב שכולנו ניקח אחריות ונעזור לאחרים. שיעור זה עוסק בלמידה חברתית־רגשית (SEL) בתחום של מודעות עצמית ומודעות חברתית, קבלת האחר ופתרון קונפליקטים. כתיבה: טלי קובלסמן. #מה נשמע #מה נשמע חמ״ד #מה נשמע חמד #העומד מהצד #עומדים מהצד #לעמוד מהצד #בריונות #ביריונות #חרם וביריונות #חרם ובריונות #אלימות #שקוף #תלמיד שקוף #דחייה חרבתית #דחיה #אמפתיה
0תגובות