ליאת דותן | 6:20 דק׳
מפתחים חוסן - (ז׳-ט׳/ י׳-י״ב)
כולל מערך שיעור בנושא חוסן
תקציר
מומלץ לכיתות ז'-י"ב. ליאת דותן, הפסיכולוגית החינוכית מהמובילות בישראל בהרצאה על פיתוח חוסן נפשי נגד אלימות. בתקופה האחרונה אנחנו עדים לגל של גילויי אלימות אצל בני נוער ומבוגרים ברחבי המדינה. יש תלמידים ותלמידות שיותר חשופים לתופעה הזאת ויש שפחות, יש המושפעים ממנה ויש שפחות. לאור זאת, חשוב שנעבוד על החוסן הכיתתי בהתמודדות עם מצבי קושי ומצוקה. #הכנה לחיים #ניהול עצמי #פסיכולוגיה חיובית #חוסן #נפשי #אלימות #התמודדות עם המצב
שיעורים מומלצים בנושא
יקיר לי - אובדן ושכול | ז'-ט'/ י'-יב'
נדרש ליווי ייעוצי לכיתות ז'-ט'/ י'-יב': אובדן ושכול הם חוויה קשה ומורכבת, בייחוד עבור ילדים ובני נוער. שיח רגשי בנושא השכול בעקבות אובדן בקהילה הקרובה (איש צוות, תלמיד בבית הספר או בן משפחה של אחד התלמידים והתלמידות) מחזק את החוסן של התלמידים והתלמידות ומסייע להתמודד עם מחשבות ורגשות שונים. השיח והדיון בנושא מספקים ומאפשרים לתלמידים ולתלמידות מרחב בטוח לשתף בו את רגשותיהם, להבין את תהליך האבל ולרכוש כלים להתמודדות עם התחושות השונות. על עמותת ״יקיר לי״- היוזמה להקמת העמותה הגיעה ממקום של כאב, אהבה וערבות הדדית, שהתחילו מסיפורה של דסי. דסי רבינוביץ נפטרה ממחלת הסרטן בשנת 1996. דסי היא השאירה אחריה טעם של צדק ותקווה לשינוי בתפיסת העולם של הממסד הרפואי בישראל. נסיבות חיים אלו הובילו את אביה, פיני, להכיר עשרות משפחות שילדיהן נפטרו, ולהיחשף לתופעה הכואבת של משפחות רבות המתקשות לחזור לשגרת החיים ולהתנהלות היום-יומית במקביל להתמודדות עם הקשיים שנוצרו עקב האובדן. הקושי הגדול של המשפחות מתחיל בעיקר ביום שאחרי ה'שבעה', שבו המשפחה נדרשת לקום ולהרכיב מחדש את הפאזל החדש של חייה שהתנפץ לאחר פטירת יקיריה. לנוכח ניסיונו האישי ולאור הצורך הזועק שעולה מן השטח הוקמה העמותה בשנת 2005, במטרה לתת כלים ותמיכה למשפחות השכול האזרח. ולהפנות את תודעת הציבור הרחב לאתגרי השכול האזרחי, ולגייס אותו במגוון דרכים לתמיכה מעשית במי שעולמם חרב עליהם, מתוך ערבות הדדית. #יקיר לי #אובדן #התמודדות עם אובדן #שכול אזרחי #שכול
יקיר לי - אובדן ושכול | א'-ג'/ ד'-ו'
נדרש ליווי ייעוצי לכיתות א'-ג'/ ד'-ו': אובדן ושכול הם חוויה קשה ומורכבת, בייחוד עבור ילדים ובני נוער. שיח רגשי בנושא השכול בעקבות אובדן בקהילה הקרובה (איש צוות, תלמיד בבית הספר או בן משפחה של אחד התלמידים והתלמידות) מחזק את החוסן של התלמידים והתלמידות ומסייע להתמודד עם מחשבות ורגשות שונים. השיח והדיון בנושא מספקים ומאפשרים לתלמידים ולתלמידות מרחב בטוח לשתף בו את רגשותיהם, להבין את תהליך האבל ולרכוש כלים להתמודדות עם התחושות השונות. השיעור מבוסס על קטעים מתוך הספר "עוד תראי", שכתבה אלה רסקין, תושבת מועצה אזורית אשכול, בעקבות מאורעות 7 באוקטובר. הספר מדבר על האובדן בשפה ילדית ובגובה העיניים, ומספק אפשרות לשוחח עם התלמידים והתלמידות על רגשות ועל מה שעוזר ולתת ביטוי ומילים לקשיים השונים. מידע נוסף על הספר ניתן למצוא כאן. על עמותת ״יקיר לי״- היוזמה להקמת העמותה הגיעה ממקום של כאב, אהבה וערבות הדדית, שהתחילו מסיפורה של דסי. דסי רבינוביץ נפטרה ממחלת הסרטן בשנת 1996. דסי היא השאירה אחריה טעם של צדק ותקווה לשינוי בתפיסת העולם של הממסד הרפואי בישראל. נסיבות חיים אלו הובילו את אביה, פיני, להכיר עשרות משפחות שילדיהן נפטרו, ולהיחשף לתופעה הכואבת של משפחות רבות המתקשות לחזור לשגרת החיים ולהתנהלות היום-יומית במקביל להתמודדות עם הקשיים שנוצרו עקב האובדן. הקושי הגדול של המשפחות מתחיל בעיקר ביום שאחרי ה'שבעה', שבו המשפחה נדרשת לקום ולהרכיב מחדש את הפאזל החדש של חייה שהתנפץ לאחר פטירת יקיריה. לנוכח ניסיונו האישי ולאור הצורך הזועק שעולה מן השטח הוקמה העמותה בשנת 2005, במטרה לתת כלים ותמיכה למשפחות השכול האזרח. ולהפנות את תודעת הציבור הרחב לאתגרי השכול האזרחי, ולגייס אותו במגוון דרכים לתמיכה מעשית במי שעולמם חרב עליהם, מתוך ערבות הדדית. #יקיר לי #אובדן #התמודדות עם אובדן #שכול אזרחי #שכול
לתת מקום לרגש - הסדנה המלאה | אסף שנהב
מומלץ לכיתות ז'-ט'/י'-יב': אסף שנהב הוא יוצר ספוקן וורד (שירה מדוברת), המאפשר ביטוי עצמי בכתיבה ובדיבור. בשיעור אסף משתף בטקסט שכתב בנוגע למסע חייו מול גבריות ומול תכתיבים חברתיים כילד, נער ואדם בוגר. מטרת השיעור היא לבחון את התכתיבים המגדריים השונים ולהבין כיצד הם משפיעים עלינו תוך מתן כלים מעולם הכתיבה והתנסות בכתיבה וביצירה. הערת המערכת: לשיח נוסף על הבניות מגדריות ניתן להיעזר גם בשיעורים הבאים: חוצים את הגדרות- https://www.safe-school.co.il/v/277 האומץ להיות אנחנו- https://www.safe-school.co.il/v/334 הנשים הלוחמות בחזית- https://www.safe-school.co.il/v/567 הלוחמות שעושות היסטוריה- https://www.safe-school.co.il/v/604 #פואטרי סלאם #סדנה #סדנת פואטרי סלאם #ספוקן וורד #שירה #הבעה דעה #הבעה #מסר #העברת מסר #העברת מסרים #כלים #כתיבה #יצירה #אומנות #מגדר #מיניות #מיניות ומגדר
מסיבת כיתה - מרחב אישי
פרק שלישי בסדרת הסרטונים שלנו, מתאים לכיתות א'-ב'. ליאת דותן הפסיכולוגית החינוכית שלנו משוחחת עם הילדים על נושאים שרלוונטיים לגיל זה, בהשתתפות הקוף שימי. והפעם - על מהו מרחב אישי? ההבדלים ביננו בהקשר הזה, מה נעים לנו ומה פחות, איך אומרים לא, וגם - כמה כללים שיעזרו לנו להגדיר את המרחב האישי שלנו. #כיתה ב' #כיתה א' #חברות #קושי #התמודדות #פחד #כוח #הצלחה #חששות #בית ספר #אקלים כיתתי #קבלת השונה #שיח מקדם #מרחב אישי #מיניות #גופי הפרטי רק שלי #הגוף הפרטי שלי #sel #אלימות #הכנה לחיים #השראה #ניהול עצמי ייעוץ פסיכולוגי חינוכי: ליאת דותן.עריכת תוכן: יפעת טאו. צילום: מיכה ריז'וב, ניר מזעקי, סאונד: גיא ברקאי, תחקיר והפקה: קרן סופר, עריכת וידיאו: חן יוסף, מעצב: צ'ם אדמס, הקוף שימי: יונתן פרלמוטר. الجزء الثالث من سلسلة فيديوهاتنا، ملائم لطلاب الصف الأول – الثاني. ليئات دوتان، المستشارة النفسية التربوية، تتحدث مع الطلاب والطالبات بمواضيع ملائمة لهذا الجيل، بمشاركة القرد شيمي. وهذه المرة عن – ما هو الحيز الشخصي؟ الفروقات بيننا بهذا الصدد، ما المريح وغير المريح لنا، كيف نقول لا، وأيضًا – بضعة قوانين تساعدنا بتعريف الحيز الشخصي الخاص بنا. #الصف الثاني #الصف الأول #صداقة #صعوبة #مواجهة #خوف #قوة #نجاح #مخاوف #مدرسة #بيئة صفية #تقبل المختلف #حديث معزز #حيز شخصي #جنسانية #جسدي ملك لي #جسدي #sel استشارة نفسية تربوية: ليئات دوتان. إعداد المحتوى: يفعات تاو. تصوير: ميخا ريجوف، نير مزعاكي. صوت: غاي بركاي. بحث وانتاج: كيرن سوفر. اعداد الفيديو: حن يوسف. مصمم: تشام آدامز. القرد شيمي: يونتان بارلموتر.
0תגובות